English

دوره تکمیلی تربیت "راهنمایان سواد فضای مجازی" در گیلان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت:‌ مرحله دوم و تکمیلی از دوره تربیت "راهنمایان سواد فضای مجازی" به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در گیلان برگزار می‌شود.

دوره تکمیلی تربیت "راهنمایان سواد فضای مجازی" در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سردار پاسدار محمد عبدالله‌پور امروز با اعلام این مطلب اظهار داشت:‌ مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان مرحله دوم و تکمیلی از دوره "راهنمایان سواد فضای مجازی" را به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در اقشار مختلف مردم و به‌ویژه در قشرهای مختلف بسیج در رشت برگزار می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تربیت و وجود افراد متخصص در حوزه فضای مجازی را در کاهش و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی مؤثر خواند و بیان داشت:‌ مخاطب برای بهره‌برداری درست از مطالب رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی به مهارت و سواد لازم در آن حوزه نیازمند است.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه برنامه‌ تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی با توجه به ضروریات ذکر شده طراحی شده است ابراز داشت:‌ سپاه قدس گیلان جهت تدریس سرفصل‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و استفاده از عرصه‌های عمومی فضای مجازی اقدام به تربیت مربیان کرده است.

وی از حضور 130 نفر از مربیان منتخب از بین حدود 280 نفر در مرحله دوم این دوره خبر داد و اظهار داشت:‌ این افراد پس از پایان آموزش به عنوان مربی سواد فضای مجازی در سطح نواحی و شهرستان‌های استان گیلان مشغول به فعالیت خواهند شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی در سه مرحله مختلف طراحی و تدوین شده است تصریح کرد:‌ مرحله نخست و مقدماتی این طرح آموزشی با شرکت علاقمندان به این دوره‌ها در اواخر تیرماه امسال در شهر رشت برگزار شده بود.

سردار عبدالله‌پور از گزینش منتخبان مرحله مقدماتی پس از گذراندن فرآیند آزمون خبر داد و عنوان کرد:‌ به تمام افراد برگزیده شده که موفق به گذراندن مراحل تکمیلی اول و دوم شوند در پایان این دوره، مدرک معتبر اعطاء و از آنان به عنوان مربی استفاده می‌شود.

وی با اعلام این خبر که اولین مرحله تکمیلی دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی دوشنبه 5 شهریور برگزار می‌شود ابراز داشت:‌ در این مرحله که با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود افراد برگزیده و منتخبان دوره قبل،‌ آموزش‌های دوره تکمیلی را فرا می‌گیرند.

فرمانده سپاه قدس گیلان سرفصل‌های دوره تکمیلی تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی را برشمرد و اظهار داشت:‌ مخاطب شناسی،‌ اصول کلاس داری،‌ خطابه و فن بیان و شیوه‌های مدرن مدیریت جلسات آموزشی از جمله سرفصل‌های مهم این دوره آموزشی است.

سردار عبدالله‌پور به گسترش روز افزوه استفاده مردم از فضای مجازی و افزایش فراوان آسیب‌های اجتماعی در این فضا اشاره کرد و افزود:‌ راهکار عملی و مؤثر در زمینه کاهش آسیب‌های فضای مجازی،‌ ارتقاء سطح سواد رسانه و سواد فضای مجازی در بین قشرهای مختلف و آحاد مردم است.

وی با تأکید بر اینکه با ارتقاء سطح سواد رسانه و سواد فضای مجازی می‌توان از بروز آسیب‌های موجود در فضای مجازی جلوگیری کرد بیان داشت:‌ فراهم آوردن بستر مناسب در فضای مجازی برای استفاده درست و بهینه از آن از جمله فواید افزایش سطح سواد فضای مجازی است.

فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از زیرساخت‌های افزایش سطح سواد فضای مجازی در گیلان را وجود اساتید و مربیان توانمند و علمی دانست و گفت:‌ امیدواریم با این اقدام مؤثر مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان،‌ موضوع سواد رسانه به شکل علمی برای آحاد مردم تبیین شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه