English

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

باید با تدبیر در نظرات مقام معظم رهبری به جایگاه ویژه نماز جمعه پرداخته شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکهنماز جمعه یک پایگاه عظیم برای حمایت از نظام اسلامی است گفت: باید با تدبیر در نظرات مقام معظم رهبری به جایگاه ویژه نماز جمعه پرداخته شود.

باید با تدبیر در نظرات مقام معظم رهبری به جایگاه ویژه نماز جمعه پرداخته شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز،حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در آیین معارفه امام جمعه ورزقان  طی سخنانی اظهار داشت: نماز جمعه پایگاهی برای روشنگری و آگاهی بخشی به افراد جامعه، بصیرت شناسی و بصیرت افزایی است و با اینکه نماز جمعه به صورت هفتگی برگزار می‌شود، هر هفته مردم بصورت خود جوش در این پایگاه عظیم فرهنگی شرکت می کنند .

آل هاشم  افزود:  افزایش شرکت کنندگان در نماز جمعه باعث وحشت دشمنان اسلام می شود و نمازجمعه ، پایگاه مقاومت و پایگاه تقویت اسلام در مقابله با توطئه ها و فتنه های دشمنان است.

وی تشریح کرد: در این چهل سال  که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، تمام فتنه‌هایی که دشمنان در کشور ایجاد کرده اند در نماز جمعه تببین و روشنگری شده و با آن مقابله شده است.

آل هاشم امام جمعه تبریز

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس نیز نماز جمعه، محوری برای اعزام نیرو به جبهه ها بود و خود یک جبهه ای برای هجمه به دشمن است و باید از این پایگاه برای تقویت آرمان های نظام اسلامی استفاده شود.

 آل هاشم با بیان اینکه دشمنان نظام ائمه جمعه ما را هدف قرارداده بودند، گفت: متأسفانه پنج تن از ائمه جمعه توسط منافقین به شهادت رسیده اند که این نشان از حراس دشمن از تفکر و اثرگذاری آنها بر جامعه است.

نماز جمعه یک رسانه فراگیر و کم هزینه است

وی با بیان اینکه در حال حاضر  900 نماز جمعه در سطح کشور برگزار می شود، گفت: نماز جمعه یک رسانه فراگیر و کم هزینه است، رسانه ای که بدون هیچ هزینه ای با اطلاع رسانی دقیق و صحیح بر مردم روشنگری می کند. 

وی با انتقاد بر اینکه در برخی مساجد، پایگاه ها وهیأت های مساجد، به جای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، آنها را از مساجد دور می کنند، افزود: این کار اشتباهی است، باید جوانان به سوی مساجد جذب و تشویق شوند و پر بودن مساجد بدون حضور جوانان قابل قبول نیست.

نماز جمعه محل جذب همه و مخصوصاً جوانان و نوجوانان است

امام جمعه تبریز ضمن بیان اینکه نماز جمعه محل جذب همه و مخصوصاً جوانان و نوجوانان است، تأکیدکرد: جوانان آینده ساز کشور هستند و یکی از وظایف امام جمعه جدید ورزقان جذب نوجوانان و جوانان به سمت مسجد است، چرا که نماز جمعه بهترین محل ارتباط ائمه جمعه با مردم است و باید از این فرصت مناسب استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه امام جمعه باید جایگاه پدری نسبت به عموم مردم و جناح های سیاسی داخل نظام داشته باشد، گفت: امام جمعه باید به همه دست نوازش کشیده و امام همه کسانی باشد  که به نظام اسلامی معتقد هستند. مبادا عده ای فکر کنند که امام جمعه ، امام جمعه یک قشر خاصی است.

 آل‌هاشم گفت: موضع گیری در نمازجمعه و مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه به معنای پرخاشگری نیست و موضع گیری درست و صحیح یکی از برنامه های نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه مانند شرکت در حج است ادامه داد: همه تلاش کنیم این نماز جمعه به بهترین شکل برگزار شود زیرا جامعه به همدلی و نماز جمعه نیاز دارد .

نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه  از مسئولان خواست به فکر معضل بیکاری، اقتصاد و با مسائل بی عدالتی و فساد مبارزه باشید و گفت: از نماینده تلاشگر ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی نیز از بابت تلاش برای رفع معضل بیکاری در این شهرستان قدردانی می کنم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه