English

حاشیه نگاری موج از چهل و ششمین جلسه شورای شهر اهواز؛

شهردار اهواز نسبت به ضعف عملکرد یکساله خود به شورا پاسخگو باشد/بهم ریختگی مالی در اهواز وخیم تر از سایر کلانشهرها است

چهل و ششمین جلسه شورای شهر و شهرداری اهواز، امروز (29 مرداد) در سالن جلسات شورای شهر با عدم حضور شهردار برگزار شد.

شهردار اهواز نسبت به ضعف عملکرد یکساله خود به شورا پاسخگو باشد/بهم ریختگی مالی در اهواز وخیم تر از سایر کلانشهرها است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، چهل و ششمین جلسه شورای شهر  اهواز، امروز (29 مرداد) در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

محمد جعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز  با بیان اینکه شورای شهر مبنای فعالیت خود را بر چهار تعهد بنا نهاده است،گفت: صیانت از امانت مردم، رعایت قانون اساسی و دیگر قوانین، رعایت انصاف و عدالت و به صرفه مدیریت کردن، مهمترین تعهدات شورای شهر است.

بهم رخیتگی مالی در اهواز وخیم تر از دیگر کلانشهرها است

وی با اشاره به وضعیت بهم ریختگی مالی کشور عنوان کرد: اوضاع بهم ریختگی کشور مختص به همه کلان شهرها است و در این میان شرایط اهواز وخیم تر است و شاید این موضوع ارتباط به دغدغه شهرداری های کلانشهرها در قیاس با اهواز دارد. اکنون در کلانشهرها به فکر زیباسازی شهر هستند اما مسئولین شهرداری اهواز به فکر جبران عقب افتادگی های عمرانی.

محمد جعفر فلسفی

محمد رضا ایزدی  دیگر عضو شورای شهر اهواز در این جلسه،  با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی دو تن از ماموران شهرداری اهواز گفت: اگر سه تن از نیروهای مسلح محل حادثه با همراهی پرسنل شهرداری،محل حادثه راترک نمی کردند، اجرائیات شهرداری نیز با امنیت به اجرای قانون می پرداخت و امروز شاهد این حادثه نبودیم.

 راهنمایی و رانندگی به پرداخت قانونی سهم شهرداری از جرائم تخلفات رانندگی اقدام کند

ایزدی گفت: ساماندهی بازارچه های بهم ریخته سطح شهر اهواز نیازمند این است که اداره مسکن و شهر سازی یک زمین در اختیار شهرداری برای ساماندهی این بازارچه ها قرار بدهد.

ایزدی خطاب به اداره راهنمایی و رانندگی گفت: از اداره راهنمایی و رانندگی تقاضامندیم طبق قانون به پرداخت 42 درصدی از جرائم تخلفات رانندگی در سطح شهر تمکین نماید تا شهرداری بتواند نسبت به نگهداری سیستم هوشمند ثبت تخلف اقدام نموده و دیگر شاهد تلفات جانی و مصدوم شدن شهروندان نباشیم.

همچنین در این جلسه مازیار جهانبخشی عضو دیگر شورای شهر اهواز  به ابراز گلایه شدید از منصور کتانباف شهردار اهواز پرداخت و گفت: متاسفانه با گذشت یکسال از عمر شهرداری و شورای پنجم اهواز، هنوز هیچ گونه گزارش عملکردی ارائه نشده است  و این موضوع را به صورت تذکر به شهردار ارائه دادیم.

افتتاح پروژه های عمرانی توسط شهرداری اهواز مربوط به دوره قبل است

جهانبخشی گفت: پروژه های عمرانی که امروز افتتاح می شود مربوط به دوره قبل است و عملکرد شهردار جدید شهر اهواز بسیار ضعیف است و این موضوع به ما مربوط می شود زیر شورا حافظ منافع مردم و باید شهردار پاسخگو باشد.

مازیار جهانبخشی

وی با اشاره به ماده 83 قانون شوراها گفت: با تذکری که به شهردار دادیم انتظار می رفت امروز در این جلسه حضور داشته و پاسخگوی سوالات باشد.

در این میان فلسفی با موضع دفاع از شهردار گفت: شهردار اهواز نقاط ضعفی دارد و باید نقاط قوت نیز دیده شود و نباید فضای مجازی نیز به این مسائل دامن بزند.

مهران باباپور نائب رئیس شورای شهر اهواز خطاب به فلسفی گفت: وقتی طرح سوال از رئیس جمهور شد، وی وظیفه خود دانست که به خانه ملت پاسخ دهد اما چطور شهردار اهواز به شورای شهر پاسخگو نیست؟!

باباپور گفت: شهرداری که از شورا جدا شود از مردم جدا شده است شهردار و شورای شهر باید در کنار یکدیگر باشند.

دستور کارهای مصوب شده در چهل و ششمین جلسه شورای شهر

بر اساس گزارش خبرگزاری موج ، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز امروز8 دستور کار داشت و لایحه بسته حمایتی بهره‌برداران بخش خصوصی اتوبوسرانی، لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی بی‌سیم، راه آهن و فرودگاه و لایحه نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی 98- 97 مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه