English

مدیرکل کمیته امداد اصفهان:

توسعه مشاغل روستایی اولویت اول حوزه اشتغال کمیته امداد اصفهان است

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: توسعه مشاغل روستایی اولویت اول حوزه اشتغال کمیته امداد اصفهان است.

توسعه مشاغل روستایی اولویت اول حوزه اشتغال کمیته امداد اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، محمدرضا متین پور در دیدار با فرماندار اصفهان با اشاره به توسعه مشاغل روستایی بیان داشت:کمیته امداد اصفهان ۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام اشتغال برای ایجاد سه هزار و ۷۱۲ شغل در مناطق روستایی به نیازمندان پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه توجه به رشد و توسعه روستاها یکی از عوامل بازدارنده فقر در شهرهاست، گفت: بیکاری در روستاها به مهاجرت گسترده به شهرها منجر می‌شود و باعث ایجاد حاشیه‌نشینی و افزایش خطر ابتلای خانوارها به آسیب‌های فقر است.

وی با اشاره به بحران خشکسالی در استان و به‌ویژه مناطق شرقی اصفهان، گفت: در این شرایط بیشترین آسیب را کشاورزان روستایی می‌بینند که جلوگیری از گسترش فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی، توجه بیش‌ازپیش سیاست‌گذاران به این مناطق را نیاز دارد.

متین پور در ادامه گفت: امسال برای گسترش اشتغال در مناطق روستایی تمهیدات خوبی در بودجه کشور اندیشیده شده است و به شکل ویژه مبالغی از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص‌یافته است که کمیته امداد اصفهان در کنار سایر نهادهای حمایتی و فعال در عرصه کار و اشتغال یکی از متولیان اجرای این طرح مهم در استان اصفهان است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان همچنین گفت: محل اجرای این طرح، روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر است.

وی تعهد کمیته امداد اصفهان در این طرح را ایجاد سه هزار و ۷۱۲ شغل اعلام کرد و افزود: ۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به این منظور از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار کمیته امداد اصفهان قرار می‌گیرد.

متین پور بابیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان و همچنین سایر اقشار آسیب‌پذیر مشمول دریافت این تسهیلات در روستاها هستند، گفت: اولویت در این زمینه با افراد دارای مهارت و تخصص درزمینهٔ شغل موردنظر و همچنین دارندگان مجوزها و مدارک لازم درزمینهٔ فعالیت پیشنهادی است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان سقف تسهیلات در این طرح را به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در طرح‌های انفرادی از ۲۵ تا ۵۰ میلیون به مجری طرح وام تعلق می‌گیرد و در طرح‌های بزرگ و کارگاهی به ازای به‌کارگیری هر نفر ۵۰ میلیون تومان به تسهیلات اعطایی افزوده می‌شود.

فرماندار اصفهان در ادامه این دیدار با اشاره به گستردگی و تنوع جغرافیایی استان اصفهان، گفت: خدمات کمیته امداد اصفهان با توجه به این واقعیت، ارزنده و شایسته تقدیر است.

احمد رضوانی بابیان اینکه خشکسالی در شرق اصفهان یک معضل جدی ایجاد کرده است، گفت: در این شرایط نهادهای حمایتی و به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی باید توجه ویژه‌ای به ساکنان این مناطق داشته باشند.

فرماندار اصفهان گذر موفقیت‌آمیز استان و شهر اصفهان از خشکسالی اخیر را نیازمند اهتمام همه مسئولان و توجه مردم مؤمن اصفهان دانست و گفت: سابقه تاریخی طولانی و پرافتخار مردم اصفهان گواه این است که در شرایط سخت‌تر از این نیز انسجام خود را حفظ کرده و با دستگیری از نیازمندان از آسیب دیدن آن‌ها در شرایطی این‌چنین جلوگیری کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه