English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛

هزینه و ریسک حمل مواد مخدر بر درآمد آن افزایش یابد/ کمبود فضا برای جمع آوری معتادین متجاهر در هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در هرمزگان عزم جدی برای مبارزه و مقابله با قاچاق و عرضه مواد مخدر وجود دارد و در صورت حمایت و پشتیبانی از سوی مرکز در این عرصه بندرعباس می تواند به شهری عاری از معتاد تبدیل شود.

 هزینه و ریسک حمل مواد مخدر بر درآمد آن افزایش یابد/ کمبود فضا برای جمع آوری  معتادین متجاهر در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «بهروز اکرمی» در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به دریا اشاره کرد و بیان داشت: عمده قاچاق مواد مخدر در استان از مسیر دریا انجام می شود که می توان با به روز رسانی و ارتقای تجهیزات در حوزه دریا به کاهش این معضل کمک کرد.

وی اضافه کرد: هرمزگان نیازمند تجهیز و نوسازی ناوگان بازدارنده در امر مبارزه با مواد مخدر چه از طریق دریا و همچنین خشکی است تا بتوان هزینه و ریسک حمل مواد مخدر در استان را افزایش داد.

اکرمی تصریح کرد: زمانی که هزینه و ریسک حمل مواد مخدر بر درآمد آن افزایش یابد، قاچاقچیان دیگر حاضر به خطر کردن و متحمل شدن هزینه گزاف برای آن نخواهند شد و این خود یک عامل بازدارنده در عرصه حمل و نقل مواد مخدر خواهد شد.

وی بر ضرورت همپوشانی فعالیت های عرصه مبارزه با مواد مخدر در بین دستگاه های مربوطه تاکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر به مانند تکمیل یک پازل است و هر ارگان اگر  عملکرد خود را با هدف تکمیل این پازل انجام دهد حتما زودتر به نتیجه خواهد رسید.

اکرمی افزود: باید از موازی کاری در عرصه مبارزه و مقابله با مواد مخدر پرهیز شود زیرا موازی کاری در هر عرصه ای غیر از اتلاف انرژی و هزینه، چیز دیگری در پی نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی ایران صادق ترین کشور در امر مبارزه با مواد مخدر است و شاهد این موضوع تعداد بالای  شهدای این حوزه است و این امر خود به تنهایی نشانگر صداقت جمهوری اسلامی ایران در این عرصه می باشد.

وی بر اثر بخش بودن برنامه های مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید در تمامی حوزه های مبارزه و مقابله با مواد مخدر اثربخش بودن برنامه ها را مد نظر داشت.

اکرمی با بیان اینکه در ماه های سرد سال سیل معتادین از دیگر استان ها به هرمزگان سرازیر می شود، افزود: باید برای مقابله با این معضل نیز برنامه داشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این عرصه به استان کمک کند.

وی با اشاره به وجود معتادین متجاهر در بندرعباس و دیگر شهرستان های استان گفت: شهرداری ها و نیروی انتظامی استان در جمع آوری این گونه معتادین اقدامات موثری انجام می دهند اما به دلیل کمبود فضا در نگهداری و اعتبارات مورد نیاز اقدامات صورت گرفته موثر نخواهد بود.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست از زحمات «محمود حسین پور» دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان قدردانی و «ابراهیم فرهادی» نیا به عنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه