English

استاندار فارس در جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس:

تلاش منطبق با قانون، شرط اصلی موفقیت کشور در رونق اقتصادی است/ فراهم کردن زمینه اشتغال و تأمین معاش مردم هدف اصلی دولت است

استاندار فارس در جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس گفت: شرط رسیدن به موفقیت در حوزه اقتصادی این است که، همه مدیران؛ تلاش و همت خود را مضاعف کرده و منطبق بر قانون، برای رونق اقتصادی کشور گام بردارند.

تلاش منطبق با قانون، شرط اصلی موفقیت کشور در رونق اقتصادی است/ فراهم کردن زمینه اشتغال و تأمین معاش مردم هدف اصلی دولت است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان  فارس با اشاره به اینکه آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شرایط امروز در استان فارس بهتر از گذشته است و امیدوار می شویم وقتی که می بینیم در همین شرایط نیز می توانیم با کار و تلاش مضاعف شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم؛ گفت: شرط رسیدن به موفقیت در حوزه اقتصادی این است که، همه مدیران؛ تلاش و همت خود را مضاعف کرده و منطبق بر قانون، برای رونق اقتصادی کشور گام بردارند.

وی ادامه داد: دشمنان، جنگ روانی تمام عیاری را با محوریت مسائل اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران شروع کرده اند؛ بنابراین باید با همت جمعی و تکیه بر عنایت خداوند برای عبور از این بحران تلاش کنیم.

استاندار فارس افزود: مجموعه قضایی به صورت تخصصی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده است و تلاش می کند با تحقیق و پژوهش، فعالیت های فرهنگی و رفع موانع تولید، زمینه مناسبی را برای شکوفایی فعالیت های اقتصادی استان فراهم نماید.

تبادار تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید از ظرفیتی که دستگاه قضایی ایجاد کرده است نهایت استفاده را کرده و با ایجاد هماهنگی و ارتباط مناسب با مجموعه های قضایی و بازرسی استان، تلاش کنند زمینه مناسبت تری را برای فعالیت های مجموعه های صنعتی، کشاورزی و اصناف، فراهم کنند.

وی تصریح کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، به عنوان سیاست اصلی دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برگزیده شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر این که هدف اصلی ما فراهم کردن زمینه اشتغال و تأمین معاش مردم است، اظهارکرد: تحقق این هدف عمدتاً بر عهده فعالان بخش های غیر دولتی است.

استاندار فارس افزود: بانک ها پشتوانه اقتصادی فعالیت های تولیدی صنعتی هستند و به آن به عنوان یکی از مؤلفه های مساعدت به فعالان اقتصادی به آن نگاه می کنیم.

تبادار خاطر نشان سخت: تولیدکنندگانی که در بازپرداخت تسهیلات بانکی دچار مشکلاتی شده اند باید فرصت داشته باشند تا ضمن تلاش برای رفع مشکلات خود و ایجاد زمینه اشتغال برای دیگران، منابع بانکی را نیز بازگردانند.

وی بیان داشت: اولویت ما باید حفظ اشتغال موجود باشد و نباید اجازه دهیم مراکز تولیدی، اصناف، گردشگری و مجموعه های خدماتی که اشتغالی ایجاد کرده اند دچار مشکلات شوند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در این شرایط که با تنگناهایی در استان و کشور مواجه هستیم می توانیم با کار و تلاش مضاعف؛ شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم، تأکید کرد: همه مدیران باید تلاش و همت خود را مضاعف کرده و منطبق بر قانون، برای رونق اقتصادی گام بردارند.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنانش به آمارهای اقتصادی کشور و فارس در مقایسه با سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: رهاورد وفاق در عملکرد مدیران استان در آمارهای اقتصادی متبلور است، به گونه ای که صادرات غیرنفتی استان از 723 میلیون دلار در سال ۱۳۹۴ با ۴۴ درصد رشد به هزار و ۴۳ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ و با ۲۵ درصد رشد در سال ۱۳۹۶، به هزار و ۳۰۳ میلیون دلار رسیده است.

تبادار ادامه داد: در زمینه جذب سرمایه گذاری، استان فارس یک میلیارد و هشت میلیون دلار سرمایه گذاری جلب کرد که ۱۰۵ میلیون دلار آن جذب شده است، در حالی که برای استان ۵۵۵ میلیون دلار پیش بینی شده بود.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری استان فارس از ۱۶.۸ درصد در ابتدای سال ۱۳۹۲ به ۹.۹ درصد در سه ماهه نخست سال جاری رسیده است در شرایطی که متوسط نرخ بیکاری کشور ۱۲.۲ درصد است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در زمینه نرخ فضای کسب و کار، رتبه استان فارس از رتبه ۱۸ به رتبه دو و نرخ مشارکت از ۳۷.۸ در سال ۱۳۹۲ به ۴۰.۱ درصد در ۱۳۹۶ رسیده است، تصریح کرد: این آمارها نشان دهنده عزم جدی مدیران استان در کاهش مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی است.

استاندار فارس اضافه کرد: این آمارها به معنای حل شدن تمامی مسائل و مشکلات نیست؛ اما به معنای آن است که ما می توانیم در تنگنا نیز به بهتر شدن وضعیت موجود کمک کنیم.

تبادار خاطرنشان کرد: ۴۲ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح استان فارس در دست اقدام است که هشت طرح بزرگ با ۱۱ هزار میلیارد تومان و سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال در سال جاری به بهره برداری می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه