English

دانستن حق مردم است/ پیگیری دلیل شلوغی جایگاه های سوخت در سطح شهر رشت

از شب گذشته انتشار گسترده خبر ی مبنی بر کمبود بنزین در گیلان باعث هجوم رانندگان به پمپ های بنزین سطح شهر شد.

دانستن حق مردم است/ پیگیری دلیل شلوغی جایگاه های سوخت در سطح شهر رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، از شب گذشته  انتشار گسترده خبر ی مبنی بر کمبود بنزین در گیلان باعث هجوم رانندگان به پمپ های بنزین سطح شهر شد.

تعطیلی برخی پمپ های بنزین در غروب  روز گذشته این  گمانه زنی را تشدید کرد که بنزین در شهر رشت کمیاب شده است.

اینکه دلیل تعطیلی چند ساعته برخی از جایگاه های سوخت در روز گذشته چی می تواند باشد تا الان معلوم نیست و کسی هم پاسخ نیست.

با قبول این اصل که دانستن حق مردم است، سکوت دستگاه های مربوطه  مزید بر علت شد تا صبح امروز هم  شاهد شلوغی در جلوی  جایگاه های سوخت باشیم که در برخی معابر باعث ایجاد ترافیک و حضور پلیس راهنمایی و رانندگی برای بستن ورود های جایگاه سوخت باشد.

عدم اطلاع رسانی شفاف به  مردم توسط مسئولان و نهاد های که در این امر دخیل هستند معضلی است که سالیان  سال گریبان گیر کشور است و به یک رویه و هنجار برای مدیرانی شده که عدم پاسخگویی و غیب شدن در مواقع حساس که باید پاسخگو باشند را نوعی پرستیژ مدیریتی قلمداد می کنند و بعد گذشت چند روز و فروکش  التهاب در بازار و استرس در بین مردم با یک جمله کوتاه تمام مشکلات را به گردن فضای مجازی و بی فرهنگی مردم می اندازند.

در همان ساعات اولیه شلوغی و هجوم مردم در جایگاه سوخت در سطح شهر رشت اگر نهاد های مسئول و یا هر دستگاهی که در این زمینه می بایست پاسخگو باشند،  این التهاب کاذبی که بوجود آمده است را مدیریت می کردند دیگر لازم نبود صبح امروز هم این همه ماشین در صف انتظار برای بنزین باشند.

اگر هم واقعا بنزین در شهر رشت و با درجه بزرگتر در گیلان و کشور دچار کمبود شده باشد این عمل از چند روز یا حتی چند ماه قبل هم قابل پیش بینی است و می طلبد مسئولی با صداقت و به دور از سیاست بازی دلایل را برای مردم توضیح بدهد و اینقدر مردم ما فهیم و بافرهنگ هستند که حرف صادق را قبول کنند.

انتظار این است مردم فهیم شهرستان رشت هم اخبار  را از منابع موثق دنبال کنند و گوش به شایعات که در برخی از کانال ها منتشر می شود ندهند.

این خبرگزاری بر حسب وظیفه و به دور از جهت گیری های سیاسی به محض ارتباط با مدیران مربوطه در خصوص دلایل ازدحام بوجود آمده در مقابل جایگاه های سوخت   اطلاع رسانی خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه