English

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری:

کشور با نرخ پایین‌ بهره‌وری کار مواجه است

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اکنون کشور با نرخ بالایی از بیکاری به ویژه در میان فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی و از سویی نیز با نرخ پایین‌ بهره‌وری کار مواجه است.

کشور با نرخ پایین‌  بهره‌وری کار مواجه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز،جمشید تقی‌زاده در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر در استان، گفت:طبق پیش‌بینی‌های انجام شده سازمان برنامه و بودجه، باید تا سال 1399، سالانه 955 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود، ایجاد این تعداد فرصت شغلی در چنین بازه کوتاه، تنها از طریق راه حل‌هایی نظیر جذب سرمایه گذاری خارجی، ایجاد محدودیت در واردات و تامین مالی بنگاه‌های راکد و نیمه فعال امکان پذیر نخواهد بود؛ بلکه ایجاد سریع شغل توسط کارآفرینان و حضور در بازار‌های جهانی می‌تواند سودآوری را پایدار کرده و سرمایه و انگیزه‌های گسترش تولید و اشتغال را فراهم کند. 

تقی‌زاده افزود: چنین نگاهی کارآفرینی را به عنوان راه حل مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، جایگزین راه حل‌های سنتی می‌کند؛ به نحوی که امروزه در ادبیات اقتصادی کشورهای توسعه یافته، گذر از اقتصاد مدریت شده به اقتصاد کارآفرینانه، تبدیل به بخش تامل بر انگیز شده است. 
  تقی زاده
وی با بیان این‌که هدف کارآفرینان اشتغل‌زایی نیست؛ بلکه خلق ارزش افزوده جدید است، تصریح کرد: کارآفرینان می‌توانند برای 100 نفر اشتغالزایی کنند؛ به عنوان مثال دیجی کالا و اسنپ کارآفرین هستند که خلق ارزش افزوده جدید کرده‌اند. 
  

راه اندازی تعاونی‌های چند منظوره بسیار موثر است

مدیر عامل صندوق بازنشستگی متذکر شد: راه اندازی تعاونی‌های چند منظوره با هدف ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی بسیار موثر است

تقی زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، ایجاد محیط مساعد برای رشد کسب و کار جدید و نوآور و فعالیت‌های کارآفرینانه وظیفه حیاتی سیاست گذاری کشور برای دستیابی به رشد و رونق اقتصادی است. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی