English

رئیس انجمن موسیقی لرستان در گفت‌و‌گو با موج:

عصر فردا مزار استاد رضا سقایی گلباران می‌شود

امین عباسیان در گفت‌و‌گو با موج، از گلباران مزار استاد رضا سقایی، پیشکسوت موسیقی لرستان خبر داد.

عصر فردا مزار استاد رضا سقایی گلباران می‌شود

رئیس انجمن موسیقی لرستان در گفت‌و‌گو با موج، اظهار داشت: به مناسبت هشتمین سالگرد درگذشت استاد رضا سقایی، مزار این اسطوره موسیقی لرستان گلباران می‌شود.

امین عباسیان، گفت: همچون سال‌های گذشته، به مناسبت فرارسیدن هشتمین سالروز درگذشت استاد فقید رضا سقایی، هنرمندان، نخبگان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به موسیقی لرستان ساعت 7 عصر فردا جمعه 5 مرداد 97، با حضور در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، یاد و خاطره آن خواننده شهیر را گرامی خواهند داشت.

رئیس انجمن موسیقی لرستان، افزود: مراسم گلباران مزار استاد سقایی، بخش ویژه برنامه عصر فردا است، لذا ازعموم مردم به ویژه علاقه‌مندان به موسیقی تقاضا دارم تا در این مراسم یادبود شرکت کرده و همچون سال‌های گذشته نشان دهند که قدردان هنر و هنرمند این دیار هستند.

خبرگزاری موج نیز از عموم مردم شریف لرستان، فرهیختگان، هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب رسانه، ادیبان و ادب دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر تقاضا دارد تا عصر فردا، با حضور خود، در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این آئین، مشارکت کنند.

رضا سقایی درگذشت

رضا سقایی متولد 20 فروردین 1318 خرم‌آباد و خواننده شهیر موسیقی لرستان بود. از وی، آثاری همچون «تفنگ»، «زندگی» و بسیاری آثار دیگر برجای مانده که از آن جمله می‌توان به اثر موتورچی (دایه دایه) اشاره کرد چرا که در سال 1386، «دایه دایه» به عنوان یکی از​ آثار فاخر و ماندگار 100 سال اخیر موسیقی ایران به ثبت رسید. او در دوران دفاع مقدس و در جریان موشک‌باران لرستان توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق، مجروح شد و تارهای صوتی خود را از دست داد و تا پایان عمر قادر به خوانندگی نبود و به زحمت تکلم می‌کرد. رضا سقایی سرانجام در 27 تیر ماه 1389 به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان ساسان تهران چشم از جهان فروبست و پیکرش،در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، برای همیشه آرام گرفت.

روحش شاد، یاد و آثارش ماندگار

انتهای پیام/

امین ساکی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی