English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیان کرد:

تشکیل میزهای تخصصی کالایی برای حمایت از صنایع استان/صنعت استان نیازمند معماری نوین است

ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه برای حمایت از صنایع استان میزهای تخصصی کالایی تشکیل شده است، تصریح کرد: میزهای تخصصی کالایی می تواند از هدر رفت زمان و انرژی کارفرمایان و تولیدکنندگان برای رفع موانع بکاهد.

تشکیل میزهای تخصصی کالایی برای حمایت از صنایع استان/صنعت استان نیازمند معماری نوین است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش در بازدید از شرکتهای پارس خزر و شرکت کارتن پلاست نفیس و با حضور در واحد صنعتی اشی مشی اظهار داشت: واقعیت بررسی های کارشناسی و علمی این است که صنعت استان گیلان نیازمند معماری نوین جهت پیشرفت است و همه نهادهای زیربنایی استان باید یکدل و همسو شوند.

تشکیل میزهای تخصصی کالایی برای حمایت از صنایع استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه برای حمایت از صنایع استان میزهای تخصصی کالایی تشکیل شده است، تصریح کرد: میزهای تخصصی کالایی می تواند از هدر رفت زمان و انرژی کارفرمایان و تولیدکنندگان برای رفع موانع بکاهد و مسیر را برای تولیدکننده و صنعتگر هموار و تسهیل نماید.

 دلق پوش افزود: برخی از قوانین مخل تولید نظیر مالیات بر ارزش افزوده و سود تسهیلات بانکی باید به صورت ساختاری، همسو با تولید تغییر یابد تا از دغدغه های تولید کننده کاسته شود و با این تغییرات ‌توانیم به اهداف کلان در حوزه تولید کشور نایل شویم.

وی به مدیران واحدهای مذکور در خلال بازدید تاکید کرد مشکلات باید به سازمان منعکس گردد و ادامه داد: برخی اموری که در استان برای رفع مشکلات تولید قابل انجام است به صورت مورد به مورد در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و رفع و رجوع می گردد و مواردی که در سطح کلان و کشوری باشد به وزارت متبوع ارجاع و از آنجا پیگیری می‌شود.

پیگیری مشکلات و تعلل در رسیدگی های گمرکی و استاندارد ثبت سفارش کالا

این مسئول همچنین دستور پیگیری مشکلات و تعلل در رسیدگی های گمرکی و استاندارد ثبت سفارش کالا جهت تسهیل در امور شرکت هایی نظیر پارس خزر را به روسای ادارات زیرمجموعه صادر کرد و اظهار داشت: برندهایی نظیر اشی مشی و پارس خزر جدا از اعتبار استانی، یک برند و هویت ملی در کشورهستند و نباید درگیر مشکلات معمول اداری شوند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه بازدید با حضور در شرکت اشی مشی و گیلان سویا مشکلات و مسائل آنها را از نزدیک جویا شد و مقرر نمود: موارد آن ها احصاء و دسته بندی جهت طرح در کارگروه صیانت قضایی پیگیری گردد.

گیلان+بازدیداز +کارخانه پارس خزر

فرهاد دلق پوش همچنین در مورد تامین سرمایه در گردش واحد اشی مشی نیز گفت: پیش بینی لازم ازطریق طرح در کارگروه رفع موانع در راستای پویایی این شرکت انجام پذیرد.

وی برخی از عوامل جبری و شرایط حاکم بر فضای کسب و کار را از مشکلات عمده واحدهای بزرگ استان دانست و اذعان کرد: برخی مواقع سوء مدیریت نیز مزید بر علت در برخی از صنایع شده است و این شرایط مستلزم اتحاد و پشتیبانی می باشد که باید مشکلات به قید فوریت رفع و رجوع گردد و توصیه کرد؛ باقی ماندن در مشکلات گذشته همانند باتلاق است که بخش تولید را در خود فرو خواهد برد.

لزوم تغییرات در سهمیه های پتروشیمی و گروه های کالایی جهت اختصاص ارز

 دلق پوش به لزوم تغییرات در سهمیه های پتروشیمی و گروه های کالایی جهت اختصاص ارز اشاره نمود و تصریح کرد: لازم است برخی از دستورالعمل های ابلاغی باید در مرحله ی عمل، ارزیابی و به نفع تولید تغییر و اصلاح شود.

مدیرعامل کارخانه پارس خزر در جلسه جمع بندی بازدید، گفت: این شرکت با سابقه ۵۰ سال سابقه تولید اولین تولید کننده لوازم خانگی و لوازم روشنایی با خرید سهام توشیبای ژاپن با تولید بیش از ۲۲۳ محصول با تنوع مختلف در حال تولید در استان گیلان است.

حسن همتی تشریح کرد: شرکت پارس خزر زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی پارس توشه پس از خصوصی سازی ۱۲ درصد سهام آن به کارگر ها فروخته شد و مالکیت آن دارای سهامی عام می باشد هم اکنون شرکتهای زنجیره ای پارس توشه در گیلان به ۱۵ کارخانه می رسد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ورق و مواد اولیه در پتروشیمی درخواست افزایش منطقی قیمت محصولات کارخانه را داریم.

بیش از ۷۰۰۰ مواد و قطعه در ساخت محصولات گروه پارس خزر به کار میرود

وی همچنین با افتخار عنوان کرد: بیش از ۷۰۰۰ مواد و قطعه در ساخت محصولات گروه پارس خزر به کار میرود که فقط کمتر از ۱۸۰ قطعه آن وارداتی است و مابقی آن از تکنولوژی و محصولات داخلی استفاده می گردد.

گفتنی است که هم اکنون شرکت پارس خزر دارای ۴۵۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم و شرکت کارتن پلاست نفیس با اشتغال ۱۵۰ نفر در استان گیلان بعنوان یک برند شناخته شده در سطح ملی در شهرستان رشت در حال فعالیت می می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه