English

برگزاری اولین مجمع سلامت در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از برگزاری اولین مجمع سلامت در هرمزگان با رویکرد اجتماعی کردن سلامت خبر داد.

برگزاری اولین مجمع سلامت در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «سید حسین داوودی» در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اولین مجمع سلامت استان هرمزگان با رویکرد اجتماعی کردن سلامت، گفت: اولین مجمع استانی سلامت، شنبه 6 مرداد ماه با ریاست استاندار و دبیری دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت، مسئولان سیاسی و نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: هرساله مجمع ملی سلامت به ریاست رئیس جمهور و به دبیری وزارت بهداشت برگزار می شود که به تبعیت از این مجمع، مجمع سلامت استانی و شهرستانی شکل می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تاکید بر اینکه مجمع سلامت اساسا برای مشارکت طلبی اجتماعی شکل می گیرد، گفت: برای ارتقا وضعیت سلامت جامعه باید مشارکت مردم را توسعه ببخشیم و دولت هم حمایت خود را در این بخش گسترش دهد.

وی با اشاره کمک سازمان های مرتبط با سلامت، سازمان های مردم نهاد ومجامع خیرین استان، گفت: مشارکت اجتماعی صنایع هرمزگان با شروع به ساخت اولین بیمارستان در هفته اخیر توسط پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در محوط بیمارستان شهید محمدی آغاز شد و امیدوارم در آینده شاهد مشارکت بیشتر شرکت های خصوصی و صنایع استان در حوزه سلامت باشیم.

داوودی هدف از برگزاری این مجمع را نهادینه سازی و توسعه همکاری های بین بخشی برای سلامت، تسهیل دستیابی استان به جایگاه مناسب شاخص های سلامت و عدالت در سلامت و تبیین محوریت سلامت در اهداف توسعه کشور اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه یکی از نیازهای اصلی حوزه سلامت، اجتماعی شدن سلامت است، گفت: مشارکت همه نهادهای جامعه و حتی آحاد مردم، در حفظ و توسعه سلامت امری اجتناب ناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به تاکید وزارت بهداشت مبنی بر تشکیل مجمع ملی سلامت و نظر به نقش 25 درصدی وزارت متبوع در تامین سلامت مردم می توان به نقش مهم سایر ارگانها در این حوزه اشاره داشتند، در نتیجه برگزاری مجمع سلامت با هدف مشارکت تمامی سازمان های ذیربط و تبیین رسالت آنها برگزار می شود

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این مجمع استاندار و مدیران استانداری، روحانیون معزز، مدیران ارشد وزارت بهداشت، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، نمایندگان مجلس، فرمانداران، روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها، خیرین سلامت، هنرمندان شاخص استان، اساتید برجسته حوزه سلامت، شهردار شهر مرکز استان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مرکز استان، دانشگاه علوم پزشکی و هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی حضور خواهند داشت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی