English

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد

نوید تصویب نهایی لایحه حمایت از محیط بانان / احتمال کاهش ساعات کاری و بهبود معیشت محیط بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان ازاحتمال کاهش ساعت کاری محیط بانها و اختصاص ردیف بودجه مستقل برای رفع مشکلات معیشتی آنها خبر داد.

نوید تصویب نهایی لایحه حمایت از محیط بانان / احتمال کاهش ساعات کاری و بهبود معیشت محیط بانان

مرتضی جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، با اشاره به تصویب و ابلاغ دستورالعمل یگان حفاظت سازمان محیط زیست مبنی بر اختصاص ردیف بودجه برای پرداخت مطالبات محیط بانان، بیان کرد: در صورت تامین اعتبار حق و حقوق محیط بانها پرداخت و یا ساعت کاری آنها کم می شود.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: در حال حاضر محیط بانها 48 ساعت در مناطق حفاظت شده کار و 24 ساعت استراحت می کنند که با اجرایی شدن این دستورالعمل شیفت و ساعت کاری آنها مانند ماموران نیروی انتظامی تغییر کرده  و از آن کاسته می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه محیط بانی یکی از سخت ترین مشاغل دولتی است، گفت: محیط بانها در گرمای طاقت فرسای مناطق کویری و سرما و یخبندان منفی 30 درجه سانتیگراد زمستان در ارتفاعات و کوهستانها از محیط زیست و حیات وحش پاسداری می کنند ولی هیچ مزایایی در ازای سختی کارشان تا امروز به آنها پرداخت نشده است.

مرتضی جمشیدیان افزود: بدلیل سختی کار، محیط بانها پس از 30 سال خدمت در دوران بازنشستگی به انواع بیماریها از جمله واریس، ساییدگی استخوان و دردهای مفصلی مختلف دچار می شوند و حتی برخی توان حرکتی خود را از دست می دهند.

وی تاکید کرد: با تصویب نهایی لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان بسیاری از مشکلات شغلی و معیشتی آنان رفع می شود.

مرتضی جمشیدیان با اشاره به کمبود نیروی محیط بانی اظهار کرد: در بیشتر کشورهای دنیا معمولا برای هر 1000 هکتار یک محیط بان در نظر گرفته می شود که ایران بدلیل کمبود نیرو به ازای هر 3  تا 5 هزار هکتار یک محیط بان خدمت می کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان این مطلب از جذب 300 محیط بان در سال جاری خبر داد و گفت: این سازمان به دنبال اخذ مجوز و تامین اعتبار برای استخدام  است و بر اساس سهمیه ها و نیازهای هر استان آزمون استخدامی از سوی سازمان سنجش برگزار می شود.

مرتضی جمشیدیان در خصوص به کارگیری سلاح تصریح کرد: محیط بانهای آموزش دیده هیچ مشکلی برای حمل سلاح، تیراندازی و دفاع از خود ندارند.

وی افزود: در ارتفاعات و یا به هنگام تعقیب و گریز شکارچیان دقت برای تیراندازی کم می شود و ممکن است گلوله به هدفی کاملا اشتباه اصابت کرده و سبب مرگ شکارچی یا فرد متخلف و زندانی شدن محیط بان می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: با تصویب هیات دولت و با اختصاص 1 میلیارد و 800 میلیون تومان دیه تمامی محیط بانانی که بابت استفاده قانونی از اسلحه درگیر مشکلات قضایی شده اند، توسظ سازمان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان  2 محیط بان شهید دارد، اظهار کرد: شهدای محیط زیست و خانواده های آنان مشمول خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران می شوند.

جمشیدیان در خصوص تاثیر استفاده محیط بانها از جلیقه ضد گلوله و زانو بند گفت: این تجهیزات امکان آسیب به محیط بان را نه به طور کامل ولی به حداقل می رسانند و از محیط بان حفاظت می کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه آیین کشوری روز ملی محیط بان همانند سال های قبل در مشهد مقدس برگزار می شود، افزود: 4 محیط بان برتر اصفهان در این مراسم حضور دارند.

به گزارش موج، اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان طی مراسمی به مناسبت روز محیط بان از پاسداران محیط زیست استان تجلیل می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه