English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تأکید کرد:

با ایجاد تنوع شغلی در حوزه شهری و روستانی، بسیاری از مشکلات رفع می شود/ طرح "کنترل مصرف آبهای زیرزمینی" در ارسنجان به کنترل مصرف منجر شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تأکید کرد: متولیان حوزه آب و کشاورزی باید در خصوص ایجاد تنوع اشتغال در حوزه های شهری و روستایی شهرستان ارسنجان تلاش کنند، زیرا موجب حل بسیاری از مشکلات خواهد شد.

با ایجاد تنوع شغلی در حوزه شهری و روستانی، بسیاری از مشکلات رفع می شود/ طرح "کنترل مصرف آبهای زیرزمینی" در ارسنجان به کنترل مصرف منجر شد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، عنایت اله رحیمی در جلسه بررسی مسائل آب شهرستان ارسنجان که با حضور جانبازی، معاون وزیر نیرو و مدیران و اعضای شوراهای اسلامی این شهرستان برگزار شد، با بیان این که شغل اغلب مردم شهرستان ارسنجان با این قدمت و سابقه طولانی، کشاورزی است، گفت: متولیان حوزه آب و کشاورزی باید در خصوص ایجاد تنوع شغلی در حوزه های شهری و روستایی شهرستان ارسنجان تلاش کنند زیرا موجب حل بسیاری از مشکلات خواهد شد.

وی  افزود: با توجه به اینکه شهرستان ارسنجان در طرح "کنترل مصرف آبهای زیرزمینی"، پایلوت بوده و منجر به کنترل مصرف شده است باید اجرای این طرح با سرعت بیشتری پیگیری شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: برنامه تغییر الگوی کشت کشاورزان ارسنجان در کاهش مشکلات خشکسالی و کمبود آب بسیار موثر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به اجرای پروژه خط آبرسانی به شهرستان های ارسنجان و سعادت شهر اشاره کرد و اظهار داشت: سرعت اجرای این پروژه باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم آب مورد نظر را به روستاهایی که بر اثر خشکسالی دچار کمبود آب شرب شده اند، برسانیم.

رحیمی همچنین در جلسه ای که با حضور معاون وزیر نیرو و مدیران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان پاسارگاد در خصوص وضعیت آب این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر این که باید خشسالی و کمبود آب را باور کنیم و برنامه های سازگار با کم آبی را در دستورکار خود قرار دهیم، افزود: برای نگهداشت جمعیت در کانون های زیستی باید به موضوع تأمین آب شرب شهری، روستایی و عشایری توجه ویژه ای داشته باشیم.

 وی آبرسانی به مردم سعادت شهر مرکز شهرستان پاسارگاد را هدیه ای از طرف دولت تدبیر و امید به مردم متمدن و باسابقه این شهرستان برشمرد و افزود: موضوع رفع مشکلات آب شرب منطقه 40 هکتاری و سایر روستاهایی که در مسیر خط انتقال آب قرار دارند با جدیت پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در جلسه بررسی مسائل آب شهرستان مرودشت نیز با بیان این که مرودشت دارای مردمی اصیل، حقجو و متدین است، اظهار داشت: این شهرستان، خواستگاهی به بلندای تاریخ ایران دارد و هر کمکی به آن، موجب تقویت معرفی ایران در سطح جهان خواهد شد.

رحیمی در این جلسه، با اشاره به این که موضوع افت فشار آب در مرودشت و کمبود آب شرب در مناطقی مانند کامفیروز، رامجرد، سیدان، سیوند و فاروق مورد توجه وزارت نیرو و استانداری فارس قرار دارد، تأکید کرد: تلاش می کنیم اعتبارات و زمینه های لازم برای رفع این مشکلات را فراهم کنیم.

وی با بیان این که فاضلاب شهر مرودشت منبع قابل توجهی برای استفاده و بهره برداری در مصارف صنعتی است، گفت: صنایعی مانند پتروشیمی باید با سرمایه گذاری در خصوص تصفیه پساب شهر مرودشت در خصوص تأمین آب مورد نیاز خود برای سال های آینده تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه