English

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری کردستان:

شهر توپ آغاج بیجار با اقدامات شرکت آبفا کردستان سیراب می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان اظهار داشت:با توجه به افزایش نیاز ساکنان شهر توپ آغاج در شهرستان بیجار به آب شرب، این شرکت اقدامات مهمی چون حفر و تجهیز چاه، اجرای خط انتقال و بازسازی شبکه آب شرب را در دست اقدام دارد.

شهر توپ آغاج بیجار با اقدامات شرکت آبفا کردستان سیراب می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛محمد حسین محمدی در گفتگو باخبرنگار موج اظهار داشت: شهر توپ آغاج با جمعیت کمتر از ۲ هزار نفر و ۷۱۶ فقره انشعاب آب از کوچکترین شهرهای استان کردستان است که در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ به شهر تبدیل شد و مسئولیت خدمات آب و فاضلاب آن از ابتدای سال ۹۶ از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان به شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان تحویل گردید.

وی گفت:در حال حاضر خدمات رسانی به این شهر زیر نظر امور آب و فاضلاب شهری بیجار است و نیاز آب شرب این شهر در سال، حدود ۲۶۸ هزار مترمکعب (۸.۵ لیتر در ثانیه) بوده که در پیک مصرف به حداکثر ۱۰ لیتر در ثانیه می رسد.

محمدی اضافه کرد:آبرسانی فعلی توپ آغاج از مجتمع آبرسانی سیدان( شامل ۷ روستا و شهر توپ آغاج) با خط انتقال به طول ۲۰ کیلومتر و با ظرفیت تأمین۲۰ لیتر بر ثانیه است؛ تأسیسات شبکه توزیع این شهر نیز شامل ۱۲ کیلومتر شبکه توزیع و ۲ باب مخزن با ظرفیت مجموع ۵۰۰ متر معکب می باشد.

وی گفت:در حال حاضر با توجه به نیاز آبی روستاهای تحت پوشش این مجتمع از یک سو و محدودیت حجم تولید آب مجتمع، ضرورت تأمین آب بیشتر برای این شهر احساس می شود که در این راستا آبفا کردستان اقداماتی برای تأمین آب شرب توپ آغاج در کوتاه مدت و میان مدت در دستور کار دارد.

مدیرعامل آبفای کردستان تصریح کرد:یکی از این اقدامات حفر و تجهیز یک حلقه چاه در فاصله یک کیلومتری شهر توپ آغاج است که به زودی این عملیات آغاز می شود؛ اجرای خط انتقال به طول ۱۰۰۰ متر و اتصال به مخزن ذخیره، همچنین اصلاح و بازسازی شبکه آب جهت جلوگیری از هدر رفت آب نیز در دست اقدام است.

وی برنامه ریزی انجام شده در خصوص تأمین آب میان مدت، شهر توپ آغاج شامل: حفر و تجهیز یک حلقه چاه در مجتمع سیدان (در روستای قشلاق خانه) در ۱۱ کیلومتری شهر توپ آغاج و اجرای باقی مانده خط انتقال مجتمع سیدان به طول ۴۰۰۰ متر در دستور کار شرکت آبفا کردستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان تاکید نمود:شرکت آب وفاضلاب شهری کردستان علاوه بر اینکه در حال حاضر از طریق مجتمع سیدان کار آبرسانی به توپ آغاج را انجام می دهد، اقدام به خرید، نصب و راه اندازی یک دستگاه الکتروپمپ شناور در مجتمع سیدان به منظور تقویت توان تولید در وضعیت موجود نموده است.

محمدی درپایان با اشاره به اینکه از  لحاظ کیفی هم با توجه به نتایج آزمایشات فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و میکروبی آب شرب توپ آغاج که توسط واحد کنترل کیفی شرکت آبفا و نیز مرکز بهداشت شهرستان توپ آغاج انجام می‌شودگفت:مشخص شد کیفیت آب شرب منطبق با استانداردهای بهداشتی و سالم می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه