English

رییس کنفدراسیون سنگ ایتالیا:

اصفهان بزرگترین پایگاه تولید سنگ ایران شناخته می شود

رییس کنفدراسیون سنگ ایتالیا گفت:با توجه به وجود معادن غنی سنگ اصفهان به عنوان پایتخت سنگ ایران شناخته می شود.

اصفهان بزرگترین پایگاه تولید سنگ ایران شناخته می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فلاویو ماربلی اظهار داشت: با توجه به وجود معادن غنی سنگ، وجود بیش از 2 هزار واحد فرآوری سنگ و موقعیت جغرافیایی و مراکز علمی مرتبط ،اصفهان به عنوان پایتخت سنگ ایران  شناخته می شود.

وی افزود:تمام زیرساخت های صنعت سنگ در این استان وجود دارد و سایر شهرهای ایران می  توانند از  این ظرفیت برای توسعه صنعت سنگ منطقه خود  استفاده کنند.

وی ایجاد مرکز تحقیقات و مطالعات سنگ در دانشگاه آزاد خمینی شهر و همکاری با فعالان سنگ استان را یکی از مزیت های این استان برای پایتخت شدن سنگ ایران برشمرد و گفت: آموزش در بستر دانشگاه می تواند تاثیرگذار باشد. 

فلاویو ماربلی، تهران و محلات را سه مرکز سنگ ایران برشمرد و گفت: ظرفیت و پتانسیل اصفهان برای مرکزیت سنگ ایران متمایز از سایر شهرهای ایران است.

رییس کنفدراسیون سنگ ایتالیا با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه بین المللی سنگ در ایران گفت:به جای موازی کاری در برگزاری نمایشگاه های سنگ باید یک نمایشگاه معتبر بین المللی سنگ در ایران تشکیل شود و سایر شهرها در این نمایشگاه مشارکت داشته باشند تا  خریداران و مشتریان بین المللی برای حضور در آن انگیزه داشته باشند.

صنعت سنگ ایران

فلاویو تاکید کرد:تولیدات  واحدهای سنگ بری ایران  متناسب با استانداردهای جهانی نیست و امیدواریم با همکاری دانشگاه و فعالان صنعت سنگ و برگزاری آموزش های لازم تولیدات این کشور به مرز  استاندارد  برسد.

وی از تهیه گزارش بازدید از مکان های پیشنهادی برای ایجاد مرکز سنگ ایتالیا در ایران گفت:پروژه مشترک ایران و ایتالیا با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) انجام می شود.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ماشین آلات سنگ هر ساله به روز می شوند ولی ایران به دلیل تحریم ها نتوانسته ماشین آلات و تکنولوژی تولید خود  را به روز کند.

فلاویو کاهش ارزش ریال و مشکل انتقال  LC  بین بانک های ایران و اروپا را از چالش پیش روی  تعامل تجاری ایران و ایتالیا برشمرد و گفت:با همکاری یونیدو تلاش می کنیم از این مانع عبور کنیم.

رییس کنفدراسیون سنگ ایتالیا با اشاره به تفاهم نامه کنفدراسیون سنگ ایتالیا و اتاق بازرگانی اصفهان و ارتقا سطح کمی و کیفیت سنگ ایران گفت:بر اساس این تفاهم نامه تلاش می کنیم کیفیت سنگ ایران را به حد استانداردهای بین المللی برسانیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی