English

مؤمنی در تشریح عملکرد سه‌ماهه‌ی بیمارستان خلیج‌فارس مطرح کرد؛

راه‌اندازی اولین اتاق ایزوله با فشار منفی در هرمزگان/ کاهش شکایات مردمی

رئیس بیمارستان خلیج‌فارس گفت: میزان شکایت‌های مردمی از رفتار کارکنان این بیمارستان در سه‌ماهه‌ی نخست سال 96 نوزده مورد بوده که در مورد مشابه امسال به هشت مورد کاهش‌یافته است؛ که به‌نوبه خود نوعی موفقیت محسوب می‌شود.

راه‌اندازی اولین اتاق ایزوله با فشار منفی در هرمزگان/ کاهش شکایات مردمی

غلام عباس مؤمنی رئیس بیمارستان خلیج‌فارس در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان گفت: با توجه به نیاز بیمارستان خلیج‌فارس و استان به اتاق ایزوله با فشار منفی و با توجه به شیوع بیماری‌های عفونی در فصل‌های گرم سال 4 اتاق ایزوله با فشار منفی در این بیمارستان راه‌اندازی شد.

اتاق ایزوله

بهره برداری از سه اتاق ایزوله تا پایان ماه

وی با اشاره به نیاز بخش‌های داخلی، پست سی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، ای سی یو و دیالیز به اتاق‌های ایزوله، گفت: تعداد هفت اتاق ایزوله برای این بخش‌ها در نظر گرفته‌شده که در حال حاضر 4 اتاق آن عملیاتی و سه اتاق دیگر تا ماه جاری (تیرماه 97) به بهره‌برداری می‌رسد.

مؤمنی اضافه کرد: اعتبار اولیه بازسازی و تجهیز این اتاق‌ها بالغ‌بر 80 میلیارد ریال بوده است.

رئیس بیمارستان خلیج‌فارس درباره‌ی مکانیسم این اتاق‌ها گفت: این اتاق‌ها به شکل یک‌تخته و با فشار منفی است که مانع پخش عوامل عفونی اعم از ویروسی و میکروبی در فضای خارج می‌شود؛ این مکانیسم (به شکل یک‌تخته و با فشار منفی) برای نخستین بار در استان راه‌اندازی شده است.

مامو گرافی

راه اندازی دستگاه ماموگرافی و OPG در بیمارستان خلیج فارس

وی با بیان اینکه تا قبل از سال 95 تمام دستگاه‌های رادیولوژی این بیمارستان غیر دیجیتال بودند، گفت: برای اولین بار دستگاه تصویربرداری دیجیتال در سال 96 در این بیمارستان نصب شد و در ماه جاری نیز برای اولین بار دستگاه ماموگرافی و OPG و یک دستگاه تصویربرداری دیجیتال در این بیمارستان به بهره‌برداری رسید.

مؤمنی با اشاره به شاخص‌های رفتاری، هزینه‌ای، درمانی، رفاهی و مدت‌زمان انتظار برای دریافت خدمت گفت: در دو سال اخیر بیشترین شکایت درزمینه‌ی رفتار کارکنان بوده است که به شکل عمده مربوط به بخش زنان و زایمان می‌شود؛ که دلیل عمده‌ی آن آموزشی بودن این بخش است.

کاهش شکایت های مردمی در خصوص رفتار کارکنان

رئیس بیمارستان خلیج‌فارس اضافه کرد: میزان شکایت‌های رفتاری در سه‌ماهه نخست سال 96 نوزده مورد بوده که در مورد مشابه امسال به هشت مورد کاهش‌یافته است؛ که به‌نوبه خود نوعی موفقیت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تأکید استاندار هرمزگان مبنی بر خدمت‌رسانی صحیح به مردم افزود: برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی و همچنین تذکرات حضوری و کتبی به کارکنان در کاهش این رقم مؤثر بوده است.

ثبت2241 مورد زایمان در بیمارستان خلیج فارس

رئیس بیمارستان خلیج‌فارس با اشاره به اینکه تعداد کل مراجعه‌کنندگان در سه‌ماهه نخست به این بیمارستان 138 هزار نفر بوده، گفت: از این تعداد 131 هزار نفر به شکل سرپایی و 7 هزار نفر نیز بستری‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان تنها مرکز بخش زنان و زایمان استان است افزود:  در این مدت 2241 مورد زایمان طبیعی یا سزارین به ثبت رسیده است.

مؤمنی در پایان اضافه کرد: بخش ویژه نوزادان (NICU) این بیمارستان دارای 13 تخت است که در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری 157 نوزاد که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشتند در این بخش بستری بوده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی