English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد

ثبت ۴۵ وقف جدید در سه ماهه نخست سال ۹۷ در اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ثبت ۴۵ وقف جدید به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال ۹۷ در اصفهان خبر داد.

ثبت ۴۵ وقف جدید در سه ماهه نخست سال ۹۷ در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست سال۹۷ بیان داشت: ۴۵ موقوفه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال با نیات مذهبی اجتماعی ، قرآنی ، خیریه و ساخت مساجد از ابتدای امسال تاکنون به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه برای ۱۰۳۹ رقبه به مساحت ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمربع در سال ۹۷ با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک سند صادر شده است، ادامه داد: از ۳۷ هزار و ۹۳۹ رقبه متصرفی استان تعداد ۱۱ هزار و ۹۴۰ از آنها دارای سند مالکیت هستند و برای مابقی جهت تثبیت اقدام کرده ایم که در آینده نزدیک برای آنها هم سند صادر خواهد شد.

وی در ادامه از ساخت و بهره بردای اداره اوقاف شهرستان فلاورجان و مهد قرآن نطنز خبر داد و افزود: چهار سال اخیر ۶ اداره اوقاف در سطح استان با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان برای هر کدام  احداث و از آنها بهره برداری شده است.

حجت الاسلام رضا صادقی با بیان اینکه بکارگیری موقوفات میتواند نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی ایفا کند، گفت: امروزه یکی از نگرانی های مقام معظم رهبری اقتصاد و جنگ اقتصادی است که در این راستا اوقاف با تغییر کاربری اراضی و موقوفاتی که در اختیار دارد و سرمایه گذاری در بخشهای خصوصی میتواند به اقتصاد کشور یاری رسان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: در سالهای اخیر به همت اداره کل اوقاف استان، استانداری و شهرداری اصفهان، ۳۰ امامزاده در سطح استان بازسازی و مرمت شده است که  زائرانی از ۱۵ کشور مسلمان برای زیارت آنها به ایران سفر می کنند و از نظر اقتصادی بسیار درآمدزا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه