English

استاندار گیلان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد:

گیلان ایستگاه و پل ارتباطی با جمهوری آذربایجان است/۳۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی به آذربایجان صادر شده است

استاندار گیلان رونق تولیدات استان گیلان و پیوند بخش بازرگانی با جمهوری آذربایجان را یکی از وظایف مدیران استانی عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان ایستگاه و پل ارتباطی با جمهوری آذربایجان است و از بعد ملی وظایفی برعهده دارد.

گیلان ایستگاه و پل ارتباطی با جمهوری آذربایجان است/30 هزار تن کالا از طریق خط ریلی به آذربایجان صادر شده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان با اشاره به اینکه گیلان از 3 طریق ریلی، دریایی و زمینی با کشور آذربایجان در ارتباط است افزود: از طریق خط ریلی آستارا-آستارا توسط 18 واگن بیش از هزار تن کالا به کشورهای مختلف ترانزیت و میزان 43 هزار تن از طریق 709 واگن واردات داشتیم.

30 هزار تن کالا از طریق خط ریلی به آذربایجان صادر شده است

استاندار گیلان گفت: در کمتر از 2 ماه از افتتاح خط ریلی آستارا-آستارا بیش از 30 هزار تن کالا از طریق 489 واگن به آذربایجان صادر شده است.

وی رونق تولیدات استان گیلان و پیوند بخش بازرگانی با جمهوری آذربایجان را یکی از وظایف مدیران استانی عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان ایستگاه و پل ارتباطی با جمهوری آذربایجان است و از بعد ملی وظایفی برعهده دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: با توسعه سایت بارانداز ریلی موجود در آستارا و الحاق این محدوده به منطقه ویژه اقتصادی که پیشنهاد آن به دولت ارائه شده، تجار 2 کشور ایران و آذربایجان از تسهیلات مدیریتی و معافیت ‌های مالیاتی برخوردار می شوند.

وی گفت: توسعه محدوده بارانداز و گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در این منطقه می‌تواند علاوه بر افزایش میزان درآمد استان گیلان، اشتغال زایی و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

سالاری به وجود ظرفیت‌های مختلف برای توسعه روابط تجاری بین ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت‌ها می توان برای کارکردهای ملی و استانی نقش‌آفرینی کرد.

استاندار گیلان استفاده از فرصت موجود در خط ریلی آستارا-آستارا را گام نخست برای اتصال راه آهن رشت به آستارا و تکمیل کریدور شمال-جنوب ارزیابی کرد و افزود: در سال‌های آینده شاهد رونق بخش ترانزیت و درآمدهای ملی از طریق این خط ریلی خواهیم بود.

لزوم فعال کردن تجارت بین 2 کشور از طریق بازارچه مرزی

وی بر لزوم فعال کردن تجارت بین 2 کشور از طریق بازارچه مرزی تأکید و تصریح کرد: پایانه مرزی موجود در آستارا با توجه به قدیمی بودن به بازسازی نیاز دارد که تصمیم‌های ملی در این خصوص نیز گرفته شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: مردم هر زمان که در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ شاهد افزایش میزان اشتغالزایی و درآمد باشند به توسعه امیدوار می‌شوند.

وی با قدردانی از پیگیری‌های دکتر جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان در مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی و حجم مبادلات بین 2 کشور گفت: باتوجه به پیشینه اتاق بارزگانی گیلان، تجار این استان نقش بسزایی در توسعه مبادلات دارند.

سالاری اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها شاهد رونق صادرات از ایران به کشورهای دیگر باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه