English

افزایش ۴ درصدی مصرف برق در هرمزگان

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: هرمزگانی‌ها از ابتدای سال تاکنون ۴ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال برق مصرف کردند.

افزایش ۴ درصدی مصرف برق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «حمید ساعدپناه» با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از دو میلیون و نهصد و هفده هزار کیلو وات ساعت برق مصرف شده است، گفت: افزایش تعداد مشترکان برق و افزایش دما از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق در استان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف برق در شهرستان بندرعباس و کمترین در شهرستان بشاگرد است، از شهروندان خواست در ساعت‌های اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ در مصرف برق صرفه جویی کنند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان خاطرنشان کرد: شست و شوی به موقع وسایل سرمایشی و تنظیم آن‌ها در دمای ۲۴ درجه از مهمترین راهکار‌های کاهش مصرف برق در زمان اوج مصرف است.

ساعد پناه اظهار کرد: توجه بیشتر به برچسب انرژی در خرید لوازم برقی، کاهش مصرف در ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷ و کنترل به موقع وسایل سرمایشی نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد.

وی ادامه داد: مشترک‌های صنعتی شرکت توزیع برق استان می‌توانند برای کاهش مصرف برق، کاهش هزینه‌ها و استفاده از طرح‌های تشویقی قرارداد همکاری با این شرکت منعقد کنند

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه هرمزگان بیش از ۶۶۴ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند، اضافه کرد: ۶۵ درصد از تولید برق استان در بخش خانگی مصرف می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه