English

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بیان کرد:

دستیابی به حقوق شهروندی نیاز به یک جامعه توسعه یافته است/نگاه ویژه دولت نسبت به طرح حقوق شهروندی

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به حقوق شهروندی نیاز به یک جامعه توسعه یافته داریم، اظهار کرد: جامعه‌ای که از عقب ماندگی رنج می‌برد نمی‌تواند به درستی معنای توسعه را درک کند و جدی نمی‌گیرد.

دستیابی به حقوق شهروندی نیاز به یک جامعه توسعه یافته است/نگاه ویژه دولت نسبت به طرح حقوق شهروندی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شهیندخت مولاوردی امروز در نشست حقوق شهروندی کودک بر جامعه‌ی توسعه‌گرا به منظور معرفی اولین منطقه آزاد دوستدار کودک  اظهار کرد: باید ابعاد مختلف حقوق شهروندی در زمینه کودکان مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد و برای تحقق اهداف تعیین شده باید هدف گذاری شود.

نگاه ویژه دولت نسبت به طرح حقوق شهروندی

وی با تاکید بر نگاه ویژه دولت نسبت به طرح حقوق شهروندی، بیان کرد: ابتدای دولت یازدهم این طرح توسط رئیس جمهور تصویب شد و حق شهروندی کودک در جامعه توسعه‌گرا یکی از بندهای این طرح بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه حقی که در واقع کودک بر گردن جامعه توسعه گرا دارد بسیار اساسی است، گفت: نهادینه سازی هر خصلتی باید از سنین کودکی آغاز شود و این یکی از پایه‌های رهایی از توسعه یافتگی نا متوازن به شمار می‌رود.

بذر توسعه از کودکی باید کاشته شود

وی خاطرنشان کرد: بذر توسعه از کودکی باید کاشته شود، و در سنین بالا تر مراحل داشت و برداشت صورت پذیرد و این نکته‌ای است که باید در کانون توجهات ما قرار گیرد.

مولاوردی افزود: برای تحقق حقوق شهروندی و کودک نیاز به یک بستر و جامعه‌ای داریم که توسعه یافته باشد و ابزار و الزامات لازم فراهم شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به حقوق شهروندی نیاز به یک جامعه توسعه یافته داریم، اظهار کرد: جامعه‌ای که از عقب ماندگی رنج می‌برد نمی‌تواند به درستی معنای توسعه را درک کند و جدی نمی‌گیرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، تاکید کرد: با توجه به تعاریف توسعه پایدار، در این توسعه به نیازهای حال حاضر از جمله توسعه محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی توجه بیشتری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین این سه بخش توسعه باید همواره برقرار باشد، ادامه داد: حمایت و توجه خاص به حق شهروندی کودکان با توجه به دلایل و مستندات محکمی که برای حمایت ویژه از کودکان وجود دارد می‌تواند یک شهر را به شهر دوستدار کودک تبدیل کند.

باید از از کودکان در این سنین شهروندانی مسئولیت‌پذیر بسازیم

مولاوردی با تاکید به اینکه باید از از کودکان در این سنین شهروندانی مسئولیت‌پذیر بسازیم، تصریح کرد: این مسئله محور توسعه است و باید زمینه مشارکت را برای کودکان‌مان فراهم کنیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، ادامه داد: کودکان نیز دارای مسائل و مشکلاتی هستند که لازم است کودک نظرات خود را بیان کند و مشکلات شنیده شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسائلی باید توسط مسئولین مربوط رعایت شود تا به مرور با وضعیت مطلوب برسیم، بیان کرد: باید سیاست‌های کلی در این زمینه تهیه و تدوین شود به شرطی که به سرنوشت دیگر سیاست‌های تصویب شده دچار نشود.

وی با تشریح اینکه جلب مشارکت کودکان یکی از ضعف‌های جامعه ما به شمار می‌رود، گفت: به رشد خلاقانه کودک در قواعد شهرسازی از حیث ایجاد فضاهای زیبا شناختی باید توجه ویژه‌ای شود و آشتی کودک با طبیعت نتیجه آن است.

منشور حقوق شهروندی ۱۲۰ ماده دارد

مولاوردی خاطرنشان کرد: در منشور حقوق شهروندی که ۱۲۰ ماده دارد چندین ماده به صورت اختصاصی به این موضوع اشاره کرده است که برای اجرای درست این اصل‌ها باید تلاش کنیم که لایحه آن در مجلس نیز در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم تا به یک ساختار مناسب برسیم .

وی با اظهار اینکه در چند شهر شناخته شده دنیا نیز شاهد شهر های دوستدار کودک هستیم، تصریح کرد: باید با آنها ارتباط برقرار کنیم و تبادل تجارب و نظرات داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی