English

تفاهم نامه سرمایه گذاران خارجی با شهرداری اهواز منعقد شد

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی با شهرداری اهواز باحضور مدیران و نمایندگانی از شرکت‌های چینی، ایتالیایی و فرانسوی امرزو(17تیر) به امضا رسید.

تفاهم نامه سرمایه گذاران خارجی با شهرداری اهواز منعقد شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، امیر صفی‌خانی امروز(17 تیر) طی مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی با شهرداری اهواز، بیان داشت: پس از مراسم افتتاحیه، تالار گفتگو با شرکت‌های حاضر در موضوعات مختلف برگزار شد  و یکی از میزهای گفت‌وگو موضوع قطار شهری بود.

وی افزود: در این میز گفت‌وگو شرکت سرمایه‌گذاری از چین نظرات و پیشنهادات خود را در مورد خط 2 قطار شهری بیان کردند و طرف‌های ایرانی توضیحاتی را دادند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز گفت: بنا شد در تفاهم‌نامه در بازه زمانی معین، مستندات میان دو طرف رد و بدل تا خط 2 قطار شهری را بتوان به سرانجام رساند که البته برای راه‌اندازی این خط به عزم ملی از سوی استاندار خوزستان و نمایندگان برای ضمانت اجرایی نیاز است.

صفی‌خانی با بیان این‌که در زمینه شهر هوشمند با شرکت ایتالیایی در بحث هوشمندسازی اطلاعات شهرداری و درآمدزایی از طریق درگاه‌ها مذاکره انجام شد، گفت: در دیگر میزگردها موضوع احداث مجتمع‌های اداری تجاری، مجتمع‌های ایستگاهی قطارشهری، پارکینگ‌های طبقاتی با حضور سرمایه‌گذاران چینی و داخلی برگزار شد و در آن شرکت چینی علاقه‌مندی خود را برای دو مجتمع تجاری سروش و زاگرس اعلام کرد.

وی با اشاره به ارائه فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری در سه حوزه پسماند، سازمان پارک‌ها و گردشگری، همچنین در بحث تله‌کابین و احداث شهربازی، بیان کرد: برای احداث پارک دلفین‌ها سرمایه گذاران داخلی نیز اعلام آمادگی کردند؛ سازمان‌ پسماند نیز بسته‌های خود را ارائه کرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی با شهرداری اهواز به امضا رسید. این شرکت‌ها شامل فرانسوی هایپر مارکت های ماف پارس، شرکت ایتالیایی«سارتوری»، شرکت چینی«Crec» هستند و محورهای تفاهم‌نامه به صورت کلی مجتمع‌های تجاری، شهربازی، توسعه مترو، ساخت پل و پارک آبی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه