English

مشاهده ۵ قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران شاهرود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده 5 قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران خبرداد.

مشاهده 5 قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران شاهرود

به گزارش خبرگزاری موج، عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده 5 قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران خبرداد و گفت: ماموران اجرایی پارک ملی توران در حین گشت و کنترل مناطق و بازدید از چشمه ها ، آبشخورها و تلمبه بادی تازه نصب شده در محدوده پارک در حوزه سرمحیط بانی دلبر موفق به مشاهده 5 قلاده یوزپلنگ شدند.

وی افزود: مشاهده این 5 قلاده یوزپلنگ تنها چند ثانیه طول کشیده که با توجه به اینکه ماموران در زمان مشاهده یوزپلنگ ها در حال حرکت بوده اند و موفق به عکس برداری از این خانواده نشده اند.

دامنگیر تصریح کرد: در ادامه ماموران به تعقیب خانواده یوز پرداخته که با توجه به سرعت بالای حرکت یوزها و شرایط توپوگرافی منطقه تنها برای چند ثانیه موفق به تهیه فیلمی کوتاه از دو قلاده توله شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از مشاهده یوزها افزود: ماموران اجرائی پارک حدود 1 ساعت قبل از مشاهده یوزها در همان اطراف موفق به مشاهده 37 راس آهو از طعمه های اصلی یوزها شدند که این مهم خود دلیلی مستند بر پویایی منطقه و امیدواری به رشد و بلوغ توله ها دارد.

عباسعلی دامنگیر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری این سومین مورد از مشاهدات یوزپلنگ آسیایی در ذخیرگاه زیستکره خارتوران است گفت: در جایی که حیوانات علفخوار به وفور وجود داشته و حفاظت درستی از آن‌ها صورت گیرد، حضور حیوانات گوشت‌خوار حتمی است و برای حفظ چرخه حیات وحش این مهم می‌طلبد تا حفاظت از یوزپلنگ و پلنگ با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • عباس

    سلام ،نیاز به آب سالم وغیر آلوده که از عوامل مرگ حیوانات وحشی نادر است وغذای آنها از جمله آزاد کردن خرگوش و....در محل زیست یوزپلنگ باید باجدیت بیشتری انجام شود.اگر برای تامین هزینه غذای آنها مشکل مالی وجود دارد ما هزینه غذای آنها را پرداخت می کنیم.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی