English

معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه:

نظارت مستقیم آموزش‌وپرورش کرمانشاه بر نحوه ثبت‌نام دانش آموزان

معاون آموزش ابتدایی گفت: بر اساس بخشنامه‌ی مقام عالی وزارت مبنی بر کاهش تمرکز و تفویض اختیار؛ به‌منظور برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت‌نام دانش آموزان، ستاد نظارت بر ثبت‌نام، کیفیت و کمیت عملکرد واحدها در اداره کل آموزش‌وپرورش استان تشکیل شد.

نظارت مستقیم آموزش‌وپرورش کرمانشاه بر نحوه ثبت‌نام دانش آموزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ناهید فضلی افزود: ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس، آغازی مهم و سرنوشت‌ساز برای فرزندان عزیز و نقطه آغاز پیوند عمیق دو نهاد خانواده و مدرسه و زمینه‌ساز برنامه‌ریزی‌ها در اجرای مأموریت‌های مهم آموزش‌وپرورش کرمانشاه است.

معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه با اشاره به اینکه همواره موضوع ثبت‌نام دانش آموزان از دغدغه‌های جدی والدین است گفت: همه تلاش ما این است که با تکریم اولیاء در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه شرایطی را ایجاد کنیم که اولیا با آرامش خاطر نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام نمایند و باهم اندیشی بیشتر و تشکیل منظم جلسات و کارگروه‌های تخصصی، راهکارهای مناسب برای ثبت‌نام دانش آموزان بدون مشکل فراهم شود.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف اعضای ستاد را نظارت مستمر و مستقیم بر روند ثبت‌نام دانش آموزان و ارزیابی دقیق عنوان کرد و گفت: باید با حضور در مدارس و در بین مردم مشکلات احتمالی شناسایی و در جهت رفع این مشکلات تلاش کرد. فصل ثبت‌نام زمان‌حساس و خاطره‌انگیز برای مدیران و دست‌اندرکاران مدارس، ادارات آموزش‌وپرورش، اولیا و دانش آموزان است که برای شروع بهار دانش آماده می‌شوند.

ثبت نام دانش آموزان

کیفیت تمام مدارس را بالا می‌بریم تا والدین مجبور به انتخاب نباشند

 معاون آموزش ابتدایی کرمانشاه با تأکید بر توجه ویژه به کیفیت مدارس افزود: به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که در سال‌های آتی والدین تمایل به مدرسه خاصی نداشته باشند.

ناهید فضلی بابیان این‌که تمامی کودکان ورودی پایه اول ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود، ابراز داشت: مدیران مدارس ابتدائی موظف‌اند اطلاعات دانش آموزان (به‌ویژه پایه اول) را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان مردادماه 97 در سامانه سنجش بدو ورود و ستاد ثبت نمایند.

این مقام مسئول در آموزش‌وپرورش کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش آموزان دوره متوسطه از اول تیرماه سال جاری گفت: ثبت‌نام میان‌پایه‌ای بدون حضور والدین و توسط خود آموزشگاه صورت گیرد. در ثبت‌نام دانش آموزان محدوده جغرافیایی محل سکونت به استناد ماده 31 آئین‌نامه اجرایی مدارس لحاظ می‌شود و تنها ثبت‌نام هنرجویان هنرستان‌ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی، بر اساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه