English

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری رشت خبر داد:

تهیه تقویم شهروندی و محیط زیستی در اداره محیط زیست شهرداری رشت/ افتتاح پارک انرژی های تجدید پذیر مسکن مهر

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری رشت با تأکید بر تهیه تقویم شهروندی و محیط زیستی گفت: در این تقویم بر اساس تاریخ های خاص در خصوص محیط زیست همچون زمین پاک و ساعت زمین برنامه هایی با مشارکت سازمان ها و مدیریت حوزه مربوطه برنامه ریزی شده است.

تهیه تقویم شهروندی و محیط زیستی در اداره محیط زیست شهرداری رشت/ افتتاح پارک انرژی های تجدید پذیر مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، طیبه بینا با اشاره به تشکیل دو کارگروه زباله سراوان، رودخانه ها و تالاب عینک تصریح کرد: پس از نوشتن ساختار و تعیین چارت این مدیریت دو کارگروه زباله سراوان و تالاب عینک توسط مدیریت نوسازی و تحول اداری و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی پیشنهاد شد و در این دو حوزه مسائل مربوط به رودخانه، تالاب و زباله سراوان بررسی خواهد شد.

مدیر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری رشت تصریح کرد: بعد از بررسی های به عمل آمده از آنجایی که حوزه محیط زیست فاقد بودجه جداگانه مشخص بوده است، با ارسال پیوست توجیهی بودجه به معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در اواخر سال ۹۶ بودجه این مدیریت به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

وی از اجرای پروژه های مشارکتی مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهری با دیگر سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: از جمله این پروژه ها می توان به پروژه مشارکتی محیط زیست و توسعه پایدار شهری با سازمان محیط زیست شهرستان رشت و دادستان محترم استان گیلان جهت آموزش مدیران اجرایی حوزه محیط زیستی اشاره داشت که در این پروژه دوره های آموزشی مربوط به ضابطین محیط زیست برای مدیران اجرایی از سوی شهرداری رشت در دادگستری برگزار می شود.

تهیه تقویم شهروندی و محیط زیستی در اداره محیط زیست شهرداری

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری رشت با تأکید بر تهیه تقویم شهروندی و محیط زیستی خاطر نشان کرد: در این تقویم بر اساس تاریخ های خاص در خصوص محیط زیست همچون زمین پاک و ساعت زمین برنامه هایی با مشارکت سازمان ها و مدیریت حوزه مربوطه برنامه ریزی شده است.

طیبه بینا با تأکید بر ضرورت آموزش شهروندی در زمینه حفظ محیط زیست تصریح کرد: در خصوص آموزش های شهروندی نیز چندین کارگاه همچون کارگاه رسم درخت مشکلات در حوزه پسماند و رودخانه ها برنامه ریزی و تعدادی نیز تشکیل شده است .

برگزاری کارگاه رسم درخت مشکلات رودخانه

وی از برگزاری کارگاه رسم درخت مشکلات رودخانه در ۱۳ تیرماه خبر داد و گفت: این کارگاه یک روزه با مشارکت دستگاههای دولتی و سازمانهای مردم نهاد برگزار و در آن به مسائل و مشکلات رودخانه های گوهر رود و زرجوب و تالاب عینک پرداخته خواهد شد.

مدیر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری رشت، با اشاره به ترویج احداث پارکهای حفظ محیط زیستی گفت: این پارک ها با هدف ارتقاء دانش عمومی مردم در حوزه محیط زیست، مدیریت مواد جامد زاید و بازیافت آن، طراحی و احداث ساختمانها با استفاده از انرژی های نو در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و جایگزین کردن انرژی های فسیلی با انرژی تجدید پذیر و نو و ایجاد مرکز حفاظت از انرژی احداث و راه اندازی می شود.

افتتاح پارک انرژی های تجدید پذیر مسکن مهر با محوریت حفظ محیط زیست در دهه مبارک فجر خبر

بینا تصریح کرد: در این پارکها با استفاده از نیمکت های خورشیدی چراغ ها و پایه چراغ های خورشیدی، تجهیزات ورزشی با قابلیت تولید الکتریسیته و آلاچیق های خورشیدی در زمینه کاهش آلودگیهای زیست محیطی گام های موثری برداشته خواهد شد.

وی از افتتاح پارک انرژی های تجدید پذیر مسکن مهر با محوریت حفظ محیط زیست در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: مراسم کلنگ زنی این پارک در ۹ خرداد انجام شد. گفتنی است که این پارک یک پارک آموزشی در حوزه حفظ محیط زیست می باشد که تأمین تجهیزات آن برعهده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت است که پس از ساخت نیز نگهداری آن برعهده همین سازمان خواهد بود.

طیبه بینا خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش شهروندی نیز تبلیعات محیطی در تلویزیون های شهری برنامه ریزی شده است که در حال پخش می باشد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه