English

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در گفتگو با موج؛

وضعیت مرزهای خوزستان بررسی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: وضعیت مرزها و مشکلات فعالان اقتصادی استان خوزستان فردا با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهور بررسی می شود.

وضعیت مرزهای خوزستان بررسی می‌شود

شهلا عموری در گفتگو با خبرگزاری موج  خوزستان اظهار داشت: جهت بررسی وضعیت مرزها و مشکلات فعالان اقتصادی استان خوزستان حسن دانایی فر مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط تجاری ایران با عراق و سوریه به دعوت اتاق بازرگانی اهواز فردا (10تیر) مهمان بخش خصوصی استان است.

وی ادامه داد: در آخرین سفر هیات بلندپایه ایرانی به عراق که اواخر سال ۹۶ صورت پذیرفت،  محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن، تجارت، شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و  همچنین آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق و جمعی از مسئولان دولتی و بخش خصوصی (استان های هم مرز با کشور عراق) این مجموعه را همراهی می کردند، که جلسات مشترک متعددی با طرف های عراقی برگزار شد.

او ادامه داد: همان طور که گفته شد در سفر اسفند ۹۶ هیات بلندپایه اقتصادی ایران به عراق جلسات مختلف و متعددی میان بخش های دولتی و خصوصی دو کشور برگزار شد، آنچه در این میان حایز اهمیت است نارضایتی عمده فعالان اقتصادی ایرانی و عراقی از روند اجرایی مربوط به امر صادرات است.

عموری در ادامه توضیح داد: همچنین عدم ایجاد زیرساخت های لازم و توسعه نیافتگی آنها به ویژه در نقاط صفر مرزی، عدم ایفای تعهدات مربوط به سازمان های اجرایی در مرزها و سایر مشکلاتی که همواره آنها را گوشزد کرده ایم که همین امر باعث شد پس از چندین سال مشکلات لاینحل باقی بمانند.  

به گفته رئیس اتاق بازرگانی اهواز، از مشاور وزیر صنعت و دبیر ستاد اقتصادی ایران با عراق و سوریه تقاضای سفر ویژه به استان خوزستان و بازدید از مرزها و شنیدن مشکلات فعالان بخش خصوصی در زمینه صادرات را داشته ایم که سفر ایشان به همراه هیات مربوطه در همین راستا صورت می پذیرد.

عموری افزود: از برنامه های این سفر می توان علاوه بر بازدید از مرز شلمچه و چذابه به حضور ایشان  در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان خوزستان و شنیدن مشکلات مبتلابه فعالان این حوزه اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در پایان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محور بودن بحث صادرات و نقش حیاتی آن برای کشور امیدوار هستیم صدای بخش خصوصی خصوصا در رابطه با لزوم رفع مشکلات حاکم بر مرزها بیش از هر زمان دیگر شنیده شود.

گفتنی است؛ مشاور معاون اول رئیس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط ایران با عراق و سوریه یکشنبه ۱۰ تیر ماه جاری به خوزستان سفر و میهمان اتاق بازرگانی اهواز خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی