English

شهردار شیراز در بازدید شبانه از پروژه های عمرانی شهرداری شیراز:

تلاش شهرداری شیراز، عمل به تمام وعده‌ها و تعهدات است

شهردار شیراز در حاشیه بازدید شبانه از پروژه های عمرانی شیراز گفت: تلاش شهرداری شیراز با وجود تمام کاستی‌های درآمدی، بدهی‌های انباشته‌ی گذشته، تعهدات مالی مانده از قبل و پروژه‌های نیمه‌تمام؛ عمل به تمام وعده‌ها و تعهدات است.

تلاش شهرداری شیراز، عمل به تمام وعده‌ها و تعهدات است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، حیدر اسکندرپور در بازدید شبانه از عملیات بتن ریزی پروژه‌ تقاطع سه سطحی مطهری-امیرکبیر-رحمت گفت: تلاش شهرداری شیراز با وجود تمام کاستی‌های درآمدی، بدهی‌های انباشته‌ی گذشته، تعهدات مالی مانده از قبل و پروژه‌های نیمه‌تمام؛ عمل به تمام وعده‌ها و تعهدات است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم پروژه‌های این چنینی باید در رینگ پیرامونی شهر اجرا شود تا ترافیک به مرکز شهر منتقل نشود، گفت: امید داریم که تا پایان سال 98 تمام پروژه‌های کلان شهرداری را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

شهردار شیراز در بازدید شبانه از پروژه های عمرانی شهرداری شیراز

شهردار شیراز با انجام مقایسه‌ای بین درآمدهای شهرداری شیراز در گذشته و امروز و در بیان کاستی‌های اعتباری، تصریح کرد: برابر اسناد موجود، درآمد شهرداری شیراز در سه ماهه اول سال  92 بالغ بر 470 میلیارد تومان بوده که باید امروز حداقل 1200 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا با درآمد آن روز برابری کند اما درآمد شهرداری شیراز در سه ماهه اول امسال 170 میلیارد تومان بوده است که مشکلات عدیده ای را برای این مجموعه به وجود آورده است.

اسکندرپور همچنین از تأثیر نوسانات بازار بر روند اقدامات شهرداری خبر داد و گفت: رغبت سرمایه‌گذاران برای دریافت پروانه و شروع ساخت و ساز کاهش شدیدی داشته، قیمت کالا و خدمات مورد نیاز شهرداری افزایش چشمگیر پیدا کرده و در مقابل خریدهای شهرداری به روز شده اند و به همین دلیل بخشی از این نوسانات بر عملکرد شهرداری تأثیر گذاشته است.

به گفته‌ وی 4 برابر شدن هزینه‌ی آهن‌آلات مورد نیاز برای استفاده در پروژه‌ی تقاطع سه سطحی امیرکبیر یکی دیگر از نمودهای نوسانات اقتصادی بر فعالیت شهرداری شیراز است اما شهرداری مصمم است تا با استفاده از تمام ظرفیت سازمان عمران،  کار اجرای تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر را به شکل شبانه‌روزی دنبال کند.

این مقام عالی مدیریت شهری با اشاره به اجرای کار بتن‌ریزی در این پروژه طی روزهای گذشته تاکنون، خاطرنشان ساخت: با تغییراتی که در طراحی این پروژه داشتیم، توانستیم در هزینه تملک صرفه‌جویی و طبق این تغییرات، تقاطعی را بدون چراغ راهنما اجرا و به همشهریان عزیز تقدیم کنیم.

شهردار شیراز یکی از دلایل حجیم شدن پروژه‌ی امیرکبیر را فرار از تملک و هزینه‌های سنگین آن عنوان کرد و گفت: این پروژه، از حجیم‌ترین، فنی‌ترین و مهمترین پروژه‌های شهرداری شیراز است که در کنار پروژه‌‌ی ایستگاه میدان امام حسین(ع) خط یک مترو، توسط سازمان عمران اجرا می‌شود و امیدواریم تا بتوانیم در ایام مبارک دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری کامل از آن باشیم.

اسکندرپور همچنین در خصوص تکمیل برخی پروژه‌ها نظیر کوهسار مهدی، بیان داشت: مشکل پروژه‌ی کوهسار مهدی حجم عملیات اجرایی نیست بلکه مشکل اصلی پروژه تملک اراضی مورد مسیر است زیرا اجرای یک پل بزرگ در این پروژه حدود 24 میلیارد تومان هزینه در برداشته حال آنکه برای تملک بخش باقیمانده باید 120 میلیارد تومان پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم که شب‌های شیراز روشن نیست لذا تلاش می‌کنیم علاوه بر تکمیل تمام پروژه‌هایی که به لحاظ فضاسازی و نورپردازی با کاستی مواجه هستند؛ نوروز امسال سیمای متفاوتی از شیراز را با نورپردازی‌های خوب، به نمایش بگذاریم.

شهردار شیراز از دنبال کردن پروژه جدید محور تاریخی دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، تکمیل پیاده‌راه سلامت، پروژه‌ی سینما، آمفی‌تئاتر و پارک آبی جنوب شیراز و پروژه‌های گردشگری شمال غرب شیراز به عنوان بخشی از طرح‌های آتی شهرداری شیراز خبر داد و اظهار داشت: حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در عمده پروژه‌های بزرگ ذکر شده محسوس خواهد بود.

اسکندرپور در بخش دیگری از سخنانش به تعهدات مالی این مجموعه با بانک شهر در زمینه‌ی تسهیلات و اوراق مشارکت که بالغ بر 2550 میلیارد تومان است اشاره کرد و گفت: سود این تعهدات از 24 تا 27 درصد است و این بار زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی به دیدار خود با مدیرعامل بانک شهر نیز اشاره کرد و افزود: تفاهم‌های اولیه ای برای مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه‌ی این بانک در پروژه‌های آتی شهرداری صورت گرفته که در گام نخست واگذاری اجرای تراموا و خط سه قطار شهری شیراز به شرکت آتیه را مد نظر داریم و البته این بحث در حال حاضر در سطح مذاکرات اولیه است.

شهردار شیراز با بیان اینکه معضل ترافیک، عمده‌ترین مشکل کنونی مرکز شهر شیراز به شمار می‌رود، گفت: بهترین راهکار برای حل معضل ترافیک مرکز شیراز، اجرای تراموا است که این طرح در دیدارهایی که با شهرداران درسدرن و پراگ داشتیم به مذاکره گذاشته و در این خصوص نیز توافقاتی صورت پذیرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه