English

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

بحران آب درختان ناژوان را تهدید می کند

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:خشکیدگی و بحران آب ، بقای درختان جنگل ناژوان را تهدید می کند.

بحران آب درختان ناژوان را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کم آبی سالهای اخیر و خشکی منابع زیر زمینی به درختان پارک جنگلی ناژوان آسیب زده است، گفت: درختان این جنگل به ۲۳۵ لیتر آب نیاز دارند که با وجود کم آبی تنها با ۱۷ لیتر آبیاری می شوند.

وی با اشاره به اینکه کم آبی سبب هجوم آفتها به درختان و فضای سبز شده است افزود: براساس تاکید و دستور شهردار اصفهان به رعایت اصول زیست محیطی برای از بین بردن و کنترل آفتها از سموم گیاهی استفاده می شود که خطری برای محیط زیست ندارند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: برای تامین آب ۷۰۰ هکتار فضای سبز جنگل ناژوان تمهیداتی در نظر گرفته شد که با گندزدایی پسابها ، درختان آبیاری شوند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: منابع تامین آب برای فضای سبز، رودخانه، آبهای سطحی و چاه است و آخرین گزینه استفاده از پسآب تصفیه شده در سیستم آبیاری می باشد.

فروغ مرتضایی نژاد با ابراز تاسف از بسته شدن دائمی رودخانه زاینده رود و کاهش سفره های آب زیرزمینی افزود: از آبان ماه سال گذشته آمار خشکی منابع زیرزمینی افزایش داشته است به طوری که روزانه شاهد خشک شدن چاهها هستیم.

درختان ناژوان

وی با بیان اینکه کم آبی و از دست رفتن منابع زیر زمینی در چنین شرایطی نمیتوانست تامین کننده نیاز ۳۷۰۰ هکتار فضای سبز اصفهان باشد گفت: استفاده از پساب ها نیاز به گندزدایی دارد که بدلیل برخی موانع تنها در بخشی از شهر گندزدایی پساب انجام می شود و قابل استفاده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: بر همین اساس در جلساتی که با  دیگر دستگاههای اجرایی استان داشتیم مقرر شد شرکت آبفا  ۴۰۰ مترمکعب دیگر آب در اختیار شهرداری بگذارد.

مرتضایی نژاد با تاکید بر اینکه اولویت همه  پروژه های شهری و شهرداری اصفهان تامین آب است، افزود: بخشی از تلاشهای مسئولان استان و  سازمان پارکها بر صرفه جویی مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب است.

وی گفت: با تامین اعتبار سنگین در زمینه نوسازی خطوط انتقال آب و در راستای مدیریت مصرف آب و  نگهداری از فضای سبز تمام توان خود را بکار گرفتیم.

مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه ماههای اخیر هدر روی آب بطور جدی کنترل می شود از  شهروندان خواست تا با شماره گیری ۱۳۷  موارد هدر رفت آب در سطح شهر را به همکاران این سازمان اطلاع رسانی کنند. 

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر حفظ فضای سبز شهر اصفهان گفت: در پروژه ی ۴ ساله این سازمان جایگزینی چمن ها و گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی پیش بینی شده است که بر همین اساس در حاشیه شهر اصفهان این عملیات در حال اجراست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه