English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

مشکلات فنی جیره‌بندی آب بیشتر از منافع آن است

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: وزارت نیرو و شرکت آبفا اصفهان هرگز موافق جیره بندی آب نیستیم چرا که معضلات فنی جیره بندی آب بیشتر از منافع آن است.

مشکلات فنی جیره‌بندی آب بیشتر از منافع آن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان،  هاشم امینی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی آب گفت: مشکلات و گرفتاری‌های جیره‌بندی آب بیشتر از مزایای آن است از این‌رو وزارت نیرو تاکید دارد شبکه با مدیریت فشار کنترل شود.

وی با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور از تاریخ 1 تا 7 تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی نامگذاری شده است، افزود: متاسفانه در این 30 ساله فقط به نامگذاری بسنده شده است و حرف های کلی مطرح می شود.

امینی اظهار داشت: امروز شعار شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان سازگاری  با شرایط خشکسالی و کم آبی و خودباوری و هم افزایی است.

مدیر عامل آبفا اصفهان  گفت: خشکسالی در کشور ما به عنوان یک واقعیت مطرح است و باید تمامی ارکان مصرف آب ازجمله صنعت و کشاورزی و شرب در رابطه با مدیریت مصرف اقداماتی را انجام دهند.

وی افزود: استان اصفهان در مدیریت مصرف آب پیشتاز است ولی  با این حال باید در این زمینه صرفه‌جویی و فرهنگ‌سازی بیشتری انجام شود.

ابفا اصفهان

امینی بیان داشت: در سال گذشته آورد رودخانه زاینده رود یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب بود ولی امسال با وجود بارش های فروردین و اردیبهشت ماه  پیش بینی آورد آب 465 میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد مردم اصفهان ماهانه کمتر از ۲۰ مترمکعب آب مصرف می‌کنند که این آمار خوبی است.

امینی  اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورهای پرآب درجهان با روزانه کمتر از 100 لیتر آب در روز برای هر نفر مصرف می کنند که این رقم در کشور ما حدود 150 لیتر است.

مدیرعامل آبفا اصفهان در خصوص ارائه لوازم کاهنده مصرف آب  نیز بیان داشت: این اقدام برای نخستین بار در کشور و در استان اصفهان انجام شده و مردم می توانند با تماس سامانه ۱۵۲۲ لوازم کاهنده مصرف آب  را دریافت کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه