English

معاون استاندار کرمانشاه:

مناسب‌سازی فضاهای شهری جهت رفاه حال افراد ناتوان جسمی باید انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: مناسب‌سازی اماکن و فضاهای شهری باهدف تحقق عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی جهت رفاه حال جانبازان، معلولان و سالمندان باید انجام شود.

مناسب‌سازی فضاهای شهری جهت رفاه حال افراد ناتوان جسمی باید انجام شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مهرداد سالاری با اشاره به‌ضرورت مناسب‌سازی اماکن عمومی و فضای شهری برای افراد ناتوان جسمی، گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در سطح جامعه داریم کم‌توجهی به مشکلات حرکتی و تردد افراد ناتوان جسمی در پروژه‌های عمرانی و شهری است.

سالاری در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی فضای عبور و مرور شهری و ساختمان‌های اداری افزود: مناسب‌سازی اماکن و فضاهای شهری باهدف تحقق عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی جهت رفاه حال جانبازان، معلولان، سالمندان و افراد ناتوان جسمی باید انجام شود.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم تأکیدهای زیادی که داشته‌ایم هنوز شاهد نواقص مختلفی در مناسب‌سازی فضاهای عمومی هستیم البته این تنها مختص کرمانشاه نیست و در سراسر کشور نواقص فضاهای عمومی آن‌طور که باید رفع نشده و مناسب‌سازی به‌طور کامل انجام‌نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تأکید کرد که دستگاه‌های دولتی و خصوصی توجه داشته باشند مناسب‌سازی یک شعار نیست بلکه یک ضرورت است و حتماً باید قسمت‌های مورداستفاده ساختمان‌های دولتی و خصوصی مطابق با ضوابط مربوط به جانبازان و افراد دارای معلولیت را مناسب‌سازی کنند.

وی اظهار داشت: جانبازان و معلولان برای داشتن زندگی آرام و بهره‌مند از امکانات شهری نباید دغدغه داشته باشند و حتماً باید قسمت‌های مورداستفاده عمومی اماکن و ساختمان‌های دولتی و خصوصی مطابق با ضوابط افراد دارای معلولیت و جانبازان مناسب‌سازی شود.

 سالاری در ادامه گفت: باید طراحی و مناسب‌سازی فضاهای ورودی و سرویس‌های بهداشتی، رامپ و ورودی دستگاه‌های عمومی جهت بهبود و افزایش سطح خدمات در محیط‌های اداری و عمومی و به‌ویژه ساختمان‌ها و محیط‌هایی که بیشتر مورداستفاده مردم قرار دارند مثل مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و شهرداری‌ها و... صورت گیرد،

وی همچنین تأکید داشت: شهرداری‌ها باید تمهیدات لازم را برای حرکت روان و سریع ویلچر در فضاهای شهری شامل معابر پیاده، پارک‌ها و ... در راستای توانمندسازی حرکتی افراد ناتوان جسمی بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی