English

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران:

دولت تکلیف وضعیت ارز را روشن کند/ روزه سکوت دردی از اقتصاد کشور دوا نمی‌کند

رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: دولت باید هر چه زودتر تکلیف وضعیت ارز را روشن کند و روزه سکوت مسئولان دردی از اقتصاد دوا نمی‌کند.

دولت تکلیف وضعیت ارز را روشن کند/ روزه سکوت دردی از اقتصاد کشور دوا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در شصت و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان اصفهان با اشاره به نوسانات نرخ ارز اظهار داشت: دولت این تصمیم را گرفت که ارز را با نرخ 4200 تومانی تک نرخی کند که به نظر می‌رسد ناچار بوده این تصمیم را بگیرد، چراکه اگر روند خروج ارز و سرمایه‌ها از کشور به بانک‌ها هم کشیده می‌شد، قطعاً دیگر نمی‌شد جلوی این روند را گرفت؛ بنابراین اگرچه تک نرخی کردن ارز با این قیمت تصمیم درستی نیست و اشکالات زیادی دارد اما به هر حال باید محدودیت‌های دولت را هم در نظر گرفت.

وی تأکید کرد: قیمت 4200 تومانی برای دلار قطعاً واقعی نیست ولی باید شرایط دولت را هم درک کرد چراکه اکنون این تصمیم اقتصادی امنیتی شده است و همه باید به اجرای آن کمک کنند.

شورای گفتگو اصفهان

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان مشکلات فعالان اقتصادی در این خصوص و انتقاد از عدم پاسخگویی مناسب مسئولان، گفت: دولت باید هر چه زودتر تکلیف وضعیت ارز را روشن کند و روزه سکوت مسئولان دردی از اقتصاد دوا نمی‌کند، سامانه نیما هنوز کارایی لازم را نداشته و سبب سرگردانی تولید کنندگان و حتی واردکنندگان شده است.

وی ادامه داد: ورود ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع با مشکلات جدی رو به رو است و خسارت بلاتکلیفی و تردید در اراده و توان دولت برای حل مشکلات از تحریم‌های احتمالی جدی‌تر است، این بسیار دردناک است که گاهی می‌شنویم مدیران بانک مرکزی از جهش بی‌سابقه نرخ غیر رسمی ارز و یا قیمت طلا و سکه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: از سال 1390 تاکنون ارزش رشد سرمایه منفی شده است، ضمن اینکه روز به روز دارایی‌های کشور تنزل پیدا کرده و رشد سرمایه‌گذاری منفی شده و در عین حال خروج سرمایه نیز صورت گرفته که خود را در اتفاقات اخیر ارزی نشان داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه