English

مدیرعامل آبفای گیلان:

آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است/ دانشگاه علوم پزشکی استان بر کیفیت و بهداشت آب نظارت دارد

در پی انتشار گزارشاتی مبنی بر تغییر کیفیت آب شرب در برخی از شهر های استان، مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تایید سلامت آب رشت بر بهداشتی بودن و کیفیت استاندارد آن تاکید نمود.

آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است/ دانشگاه علوم پزشکی استان بر کیفیت و بهداشت آب نظارت دارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید محسن حسینی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان  علت تغییر در طعم آب و کیفیت آن را جابجایی منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهر بیجار به رودخانه سفیدرود عنوان کرد و گفت: از عصر روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از رودخانه شهربیجار به رودخانه سفیدرود تغییر کرد و شهرهای برخوردار از آب این تصفیه خانه با تغییراتی در طعم و کیفیت آب مواجه شدند.

مدیرعامل آبفای گیلان  با تاکید براینکه آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است افزود: آب رودخانه سفیدرود نسبت به آب رودخانه شهربیجار دارای مواد محلول بیشتری است که این مساله موجب تغییر طعم و لب شوری آب شده است.

آب رودخانه سفیدرود نسبت به آب رودخانه شهربیجار دارای مواد محلول بیشتری است

وی با تاکید براینکه آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است افزود: آب رودخانه سفیدرود نسبت به آب رودخانه شهربیجار دارای مواد محلول بیشتری است که این مساله موجب تغییر طعم و لب شوری آب شده است.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: آب رودخانه سفیدرود پس از تصفیه، زلال سازی و گندزدایی به آب شرب استاندارد تبدیل و پس از آن وارد شبکه آب آشامیدنی شده است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر کیفیت و بهداشت آب نظارت دارد

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین تصریح کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز بر کیفیت و بهداشت آب نظارت دارد و علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداری های روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل داشته و مطلوبیت آن مورد تایید است.

و نتایج آزمایشات باکتریولوژی و فیزیکوشیمیایی انجام شده بر روی آب تصفیه خانه طی روزهای اخیر نیز همواره در حد استاندارد آب شرب بوده است.

حسینی در پایان از بهره برداری مجدد تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان از رودخانه شهربیجار خبرداد و تصریح کرد: از ساعت 19 روز جمعه اول تیر ماه 97 آب تصفیه خانه بزرگ اب گیلان از سد شهربیجار تامین شده و از روز شنبه دوم تیر ماه ضمن ارتقای کیفی آب، لب شوری آن نیز برطرف خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی