English

موج گزارش می دهد؛

بحران آب در خرمشهر و آبادان

وضعیت آب این روزهای آبادان و خرمشهر به شدت شور شده است و حتی جهت شست و شو نیز مناسب نیست.

بحران آب در خرمشهر و آبادان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج خوزستان، وضعیت آب این روزها در شهرهای خرمشهر و آبادان به شدت بحرانی شده است، طوری که شهروندان این دو شهر با گلایه عنوان کردند: چطور می شود با چنین آبی در وضعیت گرمای بالا 50 درجه وضو گرفت، استحمام کرد و نوشید.

یکی از شهروندان خرمشهری در گفتگو با خبرنگار موج عنوان کرد: تهیه آب شیرین برای مردم از نظر مالی بسیار مشکل هست در حالی که باید آب را به صورت مجانی تا رفع شدن مشکل به مردم عرضه کنند.

اکنون در چنین وضعیت بحرانی شوری آب در آبادان و خرمشهر تنها دستور صادر شده  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، رایگان شدن آب بهای خرداد و تیر (قبوض آب) از شهروندان آبادان و خرمشهر بوده است.

سهمیه بندی آب عقب گرد شهرهای آبادان و خرمشهر

وضعیت عقب گرد در شهرهای آبادان و خرمشهر و پیشنهادات مسئولین آبفای آبادان در خصوص سهمیه بندی آب در این شهرها به عنوان گزینه برای رفع مشکل هم مسکن خوبی نمی تواند برای این روزهای مردم آبادان و خرمشهر باشد.

آخرین اقدامات برای رفع شوری آب، اجرا طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن برای برطرف کردن شوری آب نیاز به زمان طولانی دارد، این در حالی است طرح غدیر که در برخی شهر های مثل سوسنگرد و شادگان انجام شد نیز مردم این دو شهر ابراز نارضایتی خود را از کیفیت آب آشامیدنی اعلام کردند.

خبر انتقال آب به بصره که این روزها در فضای مجازی دست به دست می شود نیز توسط رئیس سازمان محیط زیست خوزستان با پاسخ مبهم به خبرنگاران که نه تکذیب و نه تایید می کنم نیز مو ضوع دیگری است که مردم را نگران کرده است.

در حال حاضر آن چیز که واضح هست چشم های مردم آبادان و خرمشهر است که پس از شستو با آب به شدت سوزش دارد.

استعفا مدیرکل آبفا آبادان در صورت رفع نشدن مشکل

گفتنی است؛ مردم آبادان صبح امروز در اعتراض به وضعیت آب شرب این شهرستان در مقابل شرکت آب و فاضلاب تجمع کردند که مدیرکل آبفا آبادان نیز با حضور در جمع مردم بیان کرد: قول شرف می‌دهم که تا 10 روز دیگر کیفیت آب آبادان بهبود پیدا کند.

اعتراض مردم آبادان به شوری آب

خلیلی‌نیا با بیان اینکه نیروهای این شرکت به‌صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای بهبود وضعیت آب شرب آبادان و خرمشهر هستند،  اظهار کرد: در صورتی که وضعیت آب بهتر نشود بنده از سمت خود استعفا می‌دهم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه