English

هزینه‌های شهرداری باید کاهش یابد؛

پارک‌های کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: در راستای کاهش هزینه‌های شهرداری به‌زودی تعدادی از پارک‌های سطح شهر و سالن‌ها و زمین‌های شهرداری باهدف بهبود خدمات به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

پارک‌های کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، وحید شام بیاتی در خصوص واگذاری پارک‌های کرمانشاه به بخش خصوصی، ابراز داشت: با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری و ضرورت کاهش هزینه‌ها تصمیم گرفته شد مدیریت و بهره‌برداری از مکان‌هایی همچون پارک‌های کرمانشاه که مراکز عمده هزینه هستند، به بخش خصوصی واگذار شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، بتوان خدمات بهتر و به‌روزتری را به شهروندان ارائه داد.

وی از واگذاری ۱۶ پارک محلی کرمانشاه در آینده نزدیک به بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به هزینه‌بر بودن پارکها برای شهرداری و قابلیت واگذاری به بخش خصوصی در قالب ضوابط طرح تفصیلی، دو پارک "شبدیز" و "آزادگان" به بخش خصوصی واگذار می‌شود و هم‌اکنون واگذاری این دو پارک در مرحله عقد قرارداد است.

پارک‌های کرمانشاه

صرفه‌جویی سه‌میلیاردی در هزینه‌های شهرداری با واگذاری پارک ها به بخش خصوصی

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با انجام این کار شهرداری مناطق دیگر هزینه‌ای بابت نگهداری و بهره‌برداری به پیمانکاران پرداخت نخواهند کرد و بخش خصوصی ضمن نگهداری و تجهیز پارکها اقدام به نصب و راه‌اندازی مجموعه‌های تفریحی و کافی شاپ یا فست فود مطابق با ضوابط طرح تفصیلی خواهد کرد.

 شام بیاتی افزود: با واگذاری ۱۶ پارک دیگر به بخش خصوصی مبلغی حدود سه میلیارد تومان در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی خواهد شد و خوشبختانه بخش خصوصی هم از این مسئله خوب استقبال نموده است.

شام بیاتی تصریح کرد: رویکرد شهرداری با این واگذاری‌ها ساخت‌وساز در پارکها نیست بلکه رویکرد ما گسترش فضاهای تفریحی و افزایش خدمات به مردم است، ضمن اینکه پس از واگذاری این پارکها زیر نظر مناطق و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری به روال سابق پذیرای شهروندان خواهند بود.

این مسئول هدف از ایجاد طرح واگذاری پارک ها به بخش خصوصی را ایجاد و توسعه شهربازی‌های محلی در جهت ارتقاء خدمات به مردم عنوان کرد و گفت: مطابق ضوابط طرح تفصیلی در هر پارک سه درصد به فضای مسقف و ۲۰ درصد به فضای تفریحی و بازی می تواند اختصاص یابد و این مسئله در پارکها با توجه به امکان‌سنجی آن لحاظ خواهد شد.

پرسنل فعلی پارک ها بیکار نمی شوند

شام بیاتی گفت: واگذاری پارک ها به بخش خصوصی هیچ‌گونه مشکلی برای پرسنل فعلی پارکها بوجود نخواهد آورد و تمهیدات لازم در این زمینه دیده‌شده است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم و با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری و نداشتن توان مالی برای تجهیز سالنهای ورزشی مربوط به شهرداری با مصوبه‌ای که از شورای اسلامی شهر اخذشده است جهت ساماندهی سالنها و زمین‌های ورزشی و استاندارد شدن خدمات آن‌ها تعداد ۹ سالن و زمین ورزشی نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا بخش خصوصی نیز در این قسمت زیر نظر سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری به ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به شهروندان اقدام کند.

وی افزود: با این کار ضمن واگذاری مدیریت نگهداری و بهره‌برداری سالنها به بخش خصوصی، تجهیز و به‌روزرسانی امکانات ورزشی این سالنها نیز مطابق با استانداردهای لازم خواهد بود و به‌زودی نیز فراخوان این سالنها و زمین‌های ورزشی اعلام خواهد شد.

شام بیاتی اعلام داشت: شهردار و شورای اسلامی شهر نهایت همکاری و حمایت را از پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری همچون واگذاری پارک‌های کرمانشاه و همچنین سالن های ورزشی به بخش خصوصی داشته اند و البته جهت تحقق سیاست های این حوزه نیاز به اطلاع‌رسانی مناسب و حمایت رسانه ها داریم تا ضمن فرهنگ‌سازی در این خصوص به ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ورود به این دست پروژه‌ها اقدام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه