English

عضو ایرانی کمیته فنی موسسه بین المللی ترمیم بتن در گفت‌و‌گو با موج:

هجوم سرمایه‌گذاران به حوزه صنعت ساختمان به خاطر محدودیت‌های ایجاد شده در بازارهای دیگر است

علیرضا مقسمی، اظهار داشت: افزایش قیمت فراورده‌های ساختمانی در بدنه تولید باید بررسی شود.

هجوم سرمایه‌گذاران به حوزه صنعت ساختمان به خاطر محدودیت‌های ایجاد شده در بازارهای دیگر است

علیرضا مقسمی عضو ایرانی کمیته فنی موسسه بین المللی بتن و مشاور فنی پروژه‌های بتنی کشور در گفت‌و‌گو با موج، تصریح کرد: لازم است تا افزایش قیمت فراورده‌های ساختمانی در بدنه تولید بررسی شود چراکه ما بر این عقیده‌ایم، هجوم سرمایه‌گذاران به حوزه صنعت ساختمان، به جهت محدودیت‌های ایجاد شده در بازارهای دیگر است.

وی، گفت: هرچند جنب و جوش در صنعت ساختمان به‌عنوان کلید واژه توسعه در اکثر کشورها به حساب می‌آید و تلاش دولت‌ها بر ترغیب حضور سرمایه‌گذاران در این بخش استوار است اما، در کشور ما تاثیر مولفه‌های متعددی حرکت پرشتاب سرمایه به این سمت طی چند روز اخیر را رقم زده که نیازمند بررسی کارشناسی است.

فرآورده های ساختمان

افزایش قیمت فراورده‌های ساختمانی در بدنه تولید بررسی شود، نه بازار !

مقسمی، افزود: این روزها شاهد حرکت پرشتابی در سرمایه‌گذاری بخش مصالح و فرآورده‌های ساختمانی ایجاد شده و فعالان بازار به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه فعالیت‌های صنعتی ساختمانی هستند، لذا اینکه گفته می‌شود افزایش قیمت فراورده‌های ساختمانی حباب است، باید در بدنه تولید بررسی شود نه بازار !.

برخورد دستوری با بازار فراورده‌های صنعت ساختمان، مخرب است

عضو ایرانی موسسه بین المللی ترمیم بتن، تاکید کرد: اگر قیمت تمام شده تولید فراورده‌های متعدد با نرخ رشد فزاینده و معناداری قابل تحلیل باشد، پس امکان کاهش قیمت‌ها و برخورد دستوری با این بازار احتمالا اثرات مخرب پنهان دیگری ایجاد می‌کند که ممکن است بر دیگر بازارهای وابسته تاثیر بگذارد.

ورود سرمایه‌ سرگردان به حوزه ساختمان بر سیاست‌های دولت در بخش مسکن تاثیر می‌گذارد

علیرضا مقسمی گفت: به هر حال تاثیر تشویق بازار جهت ورود سرمایه‌های سرگردان یا پنهان به صنعت ساختمان به سرعت بر سیاست‌های دولت در بخش مسکن تاثیر خواهد گذاشت که نیازمند بررسی دقیق از سوی مدیران و کارشناسان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی