English

استاندار فارس در جلسه شورای معادن استان فارس تأکید کرد:

بهره وری و ارزش افزوده معادن استان فارس در همین استان به کار گرفته شود/ بیش از ۹۰ درصد خاک نسوز کشور در استان فارس استخراج می‌ شود

استاندار فارس تأکید کرد: بهره وری و ارزش افزوده معادن استان فارس، باید در همین استان به کار گرفته شود.

بهره وری و ارزش افزوده معادن استان فارس در همین استان به کار گرفته شود/ بیش از 90 درصد خاک نسوز کشور در استان فارس استخراج می‌ شود

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار امروز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای معادن استان فارس با تأکید بر اینکه بهرهوری و ارزش افزوده معادن استان فارس، باید در همین استان به کار گرفته شود؛ گفت: بیش از ۹۰ درصد خاک نسوز کشور در استان فارس استخراج می‌ شود اما کمترین استفاده را در صنایع استان دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس، به ظرفیت های استان فارس در بخش های مختلف از جمله وجود معادن فراوان اشاره کرد و افزود: پاشنه آشیل استان در ظرفیت های مختلف نبود فرآوری، خام فروشی و به اصطلاح به ارزش افزوده تبدیل نکردن سرمایه است.

استاندار فارس وجود گنبدهای نمکی در میان‌ آهک برای تولید کربنات سدیم، بهره گیری از آهک، سنگ تزیینی، ذخایر غنی دولومیت در جنوب استان را از دیگر ظرفیت های معدنی استان دانست و اظهار داشت: اما باید بیش از گذشته به استفاده از ارزش افزوده آن ها پرداخته شود.

تبادار افزود: عدم استفاده از ظرفیت های معادن به ویژه در راستای کاهش خام فروشی و بهره گیری از طریق ارزش افزوده دلالت بر نادیده گرفتن زحماتی که در این حوزه صورت گرفته ندارد بلکه بر مبنای ظرفیت های موجود، این استفاده اندک، ضعف به حساب می آید.

وی باید هر یک از این معادن با رسیدن به مرحله نهایی اکتشاف، به عنوان سرمایه معرفی شود تا امکان انجام مراحل بعدی مربوط به چگونگی بهره وری، ایجاد ارزش افزوده و یا حتی خام فروشی در مقیاس های حداقلی، فراهم شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه تهیه نقشه راه برای شورای معادن استان باید در دستور کار این شورا قرار گیرد گفت: سیاست کاری شورای معادن استان فارس حتما باید بر اساس نقشه راه باشد که در این نقشه راه باید اموری از جمله فرآوری، چگونگی بهره گیری و ایجاد ارزش افزوده و همه مؤلفه هایی که برای پیشبرد کارها در حوزه معدنی ضرورت دارد، در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه