English

۹ خرداد ماه،

جشن روز جهانی شیر در دو شهر مازندران برگزار می شود

دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران از برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی شیر در مازندران خبر داد.

جشن روز جهانی شیر در دو شهر مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، احمد مهدی زاده با بیان این که فائو و 191 کشور عضو آن که بارها با امضای میثاق های انسان دوستانه متعهد شده اند از دسترسی همه مردم به غذای کافی با کیفیت بالا برای زندگی سالم حمایت کنند در سال 2001 میلادی ( 1380 ) اول ماه جون را که برابر با یازدهم خرداد می شود به عنوان روز جهانی شیر جشن می گیرند، اظهار کرد: این روز به این دلیل انتخاب شد که همه دولت ها در چنین روزی در مورد شیر ماده غذایی حیات بخش بیاندیشند و وضعیت مطلوبی را در مورد مصرف آن برای مردم فراهم کنند. 

وی با اشاره به این که شیر تقریبا کامل ترین ماده غذایی است که 9 ماده مغذی اساسی که همه آن ها برای بدن لازم و ضروری هستند را به تنهایی دارد، تصریح کرد: از سال 1883 تلاش های زیادی برای افزایش تولید شیر در جهان صورت گرفته است، در حال حاضر یک میلیون تولید کننده شیر در جهان برای این افزایش تلاش می کنند. 

این مسئول انجمن با بیان این که جشن روز جهانی شیر برای هجدمین سال در دنیا و برای سومین سال در مازندران برگزار می شود، یادآور شد: این برنامه در این سطح تاکنون فقط در مازندران به نمایندگی از سراسر کشور برگزار شده که استقبال زیاد مردم، مسئولان و تولیدکنندگان را به همراه داشته است. 

وی در مورد زمان و مکان برگزاری جشن روز جهانی شیر گفت: جشن روز جهانی شیر با همکاری اعضای انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران، مسئولان و مردم چهارشنبه نهم خرداد ماه در پارک ملل ساری و پارک مادر آمل پس از افطار برگزار می شود. 

مهدی زاده با بیان این که جشن روز جهانی شیر با حضور چندین نشان برتر تولیدی صنعت شیر و لبنیات استان برگزار می شود، تاکید کرد: در این جشن با اجرای برنامه های ویژه برای کودکان مانند نقاشی و گریم ، مسابقات مردمی، آتش بازی، نمایش های هنری، پذیرایی با محصولات لبنی و حضوز هنرمندان و ورزشکاران فضای مفرح و شاد را به ترسیم می گذارند تا همه اقشار جامعه در کنار خانواده ساعتی را شاد بگذرانند. 

دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران سرانه مصرف شیر در ایران را بسیار پایین دانست و یادآور شد: تقریبا 90 در صد خانوار های کشور کمبود در یافت کلسیم دارند و شیر و فر آورده های آن مهم ترین و بهترین منبع کلسیم هستند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود مصرف شیر در ایران وزارتخانه های مسئول می توانند با فعالیت مشترک، تغییر سیاست هایی که دامداری ها را دچار معضل کرده، حمایت مستمر از صنایع شیر و تولید شیر با کیفیت، آموزش مصرف بیشتر شیر، قیمت گذاری درست و عادلانه ، حمایت یارانه ای از مواد لبنی کم چرب و کم نمک و کنترل واردات شیر خشک، اقدامی موثر داشته باشند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی