English

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی عنوان کرد:

انجام رایگان آزمایشات پیش از تولد برای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان شرقی

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: آزمایش‌های پیش از تولد نوزاد برای دارندگان بیمه سلامت دارای بیماری خاص رایگان انجام می‌شود.

انجام رایگان آزمایشات پیش از تولد برای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان شرقی

وحید مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، طی سخنانی اظهار داشت: آزمایش‌های قبل از تولد نوزاد برای بیماری‌های خاص دارندگان بیمه سلامت در مراکز تعیین شده رایگان انجام می‌شود. 

وی افزود:آزمایشات قبل از تولد سایر بیماری‌ها مانند PKU نیز در تعهد سازمان بوده ولی بیمه شده موظف به پرداخت فرانشیز است. 

مجیدی ادامه داد:انجام آزمایشات هموفیلی و تالاسمی نیز  با توجه به ژنتیکی بودن بیماری رایگان است. 

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی  با اشاره به مشکلات بیماران SMA برای تأمین دارو‌های گران قیمت گفت: ما هنوز هم با بیماری‌های خاصی مواجهیم که به رغم هزینه‌های بالا، تحت پوشش بیمه نیستند و قدم اول برای حل مشکل این بیماران، در نظر گرفتن اعتبارات لازم از سوی دولت است.

بیمه‌ها برای افزایش پوشش دارو و یا خارج کردن یک دارو از لیست پوشش نقشی ندارند

مجیدی در خصوص افزایش پوشش دارویی توسط این سازمان گفت: بیمه‌ها برای افزایش پوشش دارو و یا خارج کردن یک دارو از لیست پوشش نقشی ندارند و این تصمیمات در شورای عالی بیمه گرفته می‌شود.

بودجه  سال 97 بیمه سلامت استان 20 درصد کمتر از مبلغ هزینه شده سال 95 است

مدیر کل بیمه سلامت استان  در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار موج در تبریز، با اشاره به بودجه سال جاری سازمان گفت: بودجه ای که برای سال 97 به سازمان بیمه سلامت ایران تخصیص داده شده 20 درصد کمتر از مبلغ هزینه شده سال 95 این سازمان است و برابر قوانین بالادستی ما ملزم به هزینه کرد در سقف اعتبارات مصوب هستیم.

وحید مجیدی

مجیدی همچنین اظهار داشت: با توجه به سقف اعتبارات سازمان ما ملزم به مدیریت هزینه هستیم که مدیریت هزینه می تواند از طرق مختلفی انجام شود که یکی از راههای مهم مدیریت هزینه ،خودکنترلی پزشکان است.

وی اضافه کرد: در مدیریت هزینه باید بیشتر بر خدمات مازاد درخواستی توسط پزشکان، درمانهای غیرعلمی، استفاده بی رویه از خدمات پاراکلینیک و نیز داروهای گران قیمت تمرکز شود.

مجیدی در پایان گفت: تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی با هم فکری، همدلی و همراهی همه مسئولین امکانپذیر خواهد بود و این موضوع باید جدی گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه