English

معاون وزیر کار در آبادان؛

تجارت مرزی و گردشگری برای ایجاد شغل /لزوم احیای نقش مردم در صنعت منطقه آزاد اروند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اینکه اعطای تسهیلات برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و کشاورزی شبیه مسکن عمل می کند و درمان رکود بخش صنعت نخواهد بود، بنابراین تجارت مرزی، حمل و نقل و گردشگری به عنوان بخش خدماتی برای ایجاد شغل سهل الوصول تر است.

تجارت مرزی و گردشگری برای ایجاد شغل /لزوم احیای نقش مردم در صنعت منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عیسی منصوری امروز پنج شنبه (3 خرداد) در نشست شورای اشتغال آبادان، اظهار کرد: اقتصاد منطقه اروند تغییر کرده، بخش قابل توجهی از کشاورزی محدود شده و صنعت وابسته به مردم غیرفعال شد و آنچه فعال شده صنایع بزرگ دولتی و منطقه آزاد است. بنابراین باید صنعتی که مردم در آن نقش دارند را احیا کرد و مستلزم تغییر نوع ورود دولت به حوزه هایی مثل آب و کشاورزی و انجام اقدامات اصلاحی در سیستم است.

وی گفت:  منطقه آزاد اروند باید پایگاهی برای تبادل کالا باشد و از سوی دیگر با تدوین استراتژی فراگیر اقدام به احیای ظرفیت های این منطقه از جمله خرما کرد و در راستای تخصص در بسته بندی و برندسازی محصول اقدام کرد.

منصوری بیان کرد: بازارچه مرزی اروندکنار و غرفه های فروش محصولات بومی در محدوده یادمان والفجر 8، ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی در محدوده شهرستان آبادان است، بنابراین این دو مکان با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و میراث فرهنگی استان و طی تفاهمنامه ای ساماندهی می شوند.

معاون وزیر کار در ادامه گفت: صنعت در آبادان دچار رکود است و برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی باید برنا مه ای مدون با همفکری بخش دولتی و خصوصی عملیاتی شود.

وی اعلام کرد: با رایزنی هایی که با مسئولان صندوق های ضمانت و تعاون صورت گرفته، مصوب شد که پرداخت تسهیلات تا سقف 250 میلیون تومان به کشاورزان و کارآفرینان، بدون ضمانت و تنها با گرفتن سفته انجام شود.

بررسی طرح های اقتصادی در کمیته های فنی شهرستان ها

منصوری خاطرنشان کرد: از شنبه بخشنامه ای از وزارت کار به سایر نهادهای ذی ربط ابلاغ می شود که به موجب آن بررسی طرح های اقتصادی به جای ارسال به استان در کمیته های فنی و تخصصی در شهرستان صورت می گیرد و در کمترین زمان برای دریافت تسهیلات به بانک ها ارائه می شود.

منطقه آزاد اروند

معاون وزیر کار  گفت: طبق مصوبه طرح های پیشنهادی، باید هر طرح 10 روز در دستگاه ها، 4 روز در کمیته فنی بررسی طرح ها و 14 روز نیز در بانک ها بماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی