English

آغاز پایش بهاره کاوشگر خلیج فارس در آب های تنگه هرمز

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: شناورکاوشگر خلیج فارس دومین مرحله پایش خود در دریای عمان و خلیج فارس را آغاز کرد.

آغاز پایش بهاره کاوشگر خلیج فارس در آب های تنگه هرمز

به گزارش خبرگزاری موج، بهروز ابطحی با اشاره به اینکه این کاوشگر با سی نفر نیرو از جمله ۱۶ پژوهشگر رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های هرمزگان، خلیج فارس (بوشهر) و علوم و فنون دریایی (خرمشهر) آغاز کرده است، اظهار داشت: در این مرحله ۲۷ نقطه دریایی در محدوده آب‌های تنگه هرمز و شرق خلیج فارس تا عسلویه اندازه گیری و نمونه برداری آبی، رسوبی و کف دریا پایش می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: دوره پایش بهاره این کاوشگر که از سه روز پیش آغاز شده نزدیک به ده روز طول می‌کشد.

وی افزود: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در نظر دارد با برگزاری گشت‌های دریایی منظم و هدفمند در یک برنامه جامع پایشی، شناخت کاملی از محیط‌های دریایی پیرامونی به ویژه خلیج فارس و دریای عمان ایجاد نماید تا در بهره برداری پایدار از منابع زیستی و غیر زیستی موجود و مدیریت بهینه زیستگاه‌های حساس و ارزشمند این منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش موج، کشتی تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس مجهز به ۵ آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه‌های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی دی ماه پارسال به بهره برداری رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی