English

در مراسم روپوش سفید دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد قشم؛

کسب رتبه‌های برتر در کشور نشان از سطح بالای علمی دانشکده پزشکی آزاد قشم است

مراسم روپوش سفید دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد قشم در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس برگزار شد.

کسب رتبه‌های برتر در کشور نشان از سطح بالای علمی دانشکده پزشکی آزاد قشم است

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم روپوش سفید دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد قشم در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس برگزار شد.

کارهای بزرگ را انسان های بزرگ انجام می دهند

در این مراسم محسن دهقانی، دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت: قطعاً در رشته‌ی پزشکی و آینده‌ی شغلی یک پزشک چیزی جز خدمت به انسان‌ها نیست.

وی بابیان اینکه پزشکان با بیماران سروکار دارند و این باعث می‌شود که این قشر به خدا نزدیک‌تر باشند، گفت: کارهای بزرگ را انسان‌های بزرگ انجام می‌دهند چراکه انسان‌های بزرگ افکار بزرگی دارند.

دهقانی بابیان اینکه در سال 93 و 94 با اعتراض دانشجویان روبرو بودیم که در استان هرمزگان به دلیل محرومیت نمی‌توانیم تجربه‌ی خوبی در دوره‌ی بالینی داشته باشیم، گفت: امروز با تلاش و توکل به خدا بر مشکلات و سختی‌ها فائق آمدیم و شاهد درخشش ایت دانشجویان در المپیاد های علمی در کشور هستیم.

دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان افزود: علی‌رغم همه‌ی محرومیت‌هایی که در استان وجود دارد موفقیت‌های زیادی در سطح کشور داشته‌ایم و این تنها با تلاش و توکل بر خدا ممکن شده است.

این مقام مسئول گفت: شما وارد مرحله‌ی تازه‌ای از تحصیل، کار و زندگی شده‌اید و با پوشیدن این روپوش مسئولیت شما بیشتر می‌شود چراکه دیگر با بیماران روبرو هستید. پس در کار خود به خدا توکل کرده و سعی کنید رضایت بیماران را حاصل کنید چراکه رضایت خلق خدا باعث خشنودی خداست.

وی در پایان تأکید کرد: از امروز با پوشیدن این لباس مقدس مسئولیت شما دوچندان می‌شود و لازم است که اخلاق حرفه‌ای را در شغل خود رعایت کنید.

دهقانی

با بیماران مثل خانواده ی خود برخورد کنید

همچنین سراج الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: این جشن مزین به نام دانشجویان پزشکی است که مسئولیت سنگین دوران پزشکی را بر دوش خود خواهند داشت.

وی بابیان اینکه طرف حساب شما انسان‌ها هستند و وظیفه‌دارید در کنار رازداری خواسته‌های معقول بیماران را بجا بیاورید گفت: در کنار مسائل علمی معنویات را سرلوحه برنامه‌های زندگی خود قرار دهید.

این مقام مسئول افزود: به لحاظ اینکه کار عملی شما از امروز شروع می‌شود اگر در مواردی جای ابهام وجود دارد از اساتید خود کمک بخواهید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم بابیان اینکه انتظار داریم عزیزانی که از امروز وارد حوزه‌ی درمان می‌شوند تعهد را سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار داشت: مسئولیت سنگین شما از امروز شروع می‌شود و رازداری، صبر و حوصله‌ی شما لازم است که از امروز به شکل جدی موردتوجه قرار گیرد.

وی با خطاب قرار دادن فارغ‌التحصیلان ورودی 93 دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم عنوان کرد: خدمت به مردم ایران را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهید.

محبی گفت: این جسارت و جرئت در مواجهه با بیماران باید در کنار تعهد کاری موردنظر قرار گیرد و چون دانشجویان پزشکی با جان بیماران سروکار دارند لازم است که اساتید این رشته به شکل جدی‌تر در آموزش دانشجویان تلاش کنند.

وی در پایان گفت: از امروز جان بیماران در دست شماست و لازم است با بیماران مثل خانواده‌ی خود رفتار کنید و با تعهد با آن‌ها روبرو شوید چراکه خانواده‌ها قصور پزشکی در این زمینه را نمی‌پذیرند.

محبی

کسب رتبه ی برتر در آزمون المپیاد علمی کشور

همچنین اصغر رزم‌آرا معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم اظهار داشت: برای ارزش‌یابی یک واحد آموزشی از برون داد آن ارزشیابی می‌کنیم.

وی افزود: دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد قشم در آزمون علوم پایه در کشور موفقیت 98 تا 100 درصدی داشتند حتی در سال 93 نفر اول کشور از این دانشگاه بوده، همچنین این دانشکده در آزمون کشوری پیش کارورزی نیز موفقیت‌های بالایی کسب رتبه کرده است.

رزم‌آرا ادامه داد: این دانشکده در آزمون صلاحیت بالینی در 6 دوره‌ی اعزام دانشجو 100 درصد قبولی داشته و در آزمون المپیاد علمی در سال جاری اسم دانشگاه آزاد قشم می‌درخشید و دانشجوی پزشکی این دانشگاه بین 400 دانشگاه آزاد کشور رتبه‌ی برتر را کسب کرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: این رتبه‌ها نشان‌دهنده‌ی سطح بالای علمی این دانشگاه است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش‌هایی که این دانشجویان دارند دوره‌ی بالینی را نیز با موفقیت سپری کنند.

رزم‌آرا

مراسم پوشیدن روپوش سفید مثل عمامه گذاری ست

همچنین در این مراسم نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها حجت‌الاسلام تقوی بیان داشت: خوشحالم که در محضر شما هستم و در جمع شما شرکت کرده‌ام.

وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه‌ی ماه رمضان قرار داریم قرآن را سرلوحه‌ی کارهای خود قرار دهید چراکه همه‌ی انسان‌ها نیاز به شارژ شدن دارند و چه‌بهتر از اینکه این شارژ به‌وسیله‌ی قرآن انجام شود.

تقوی با اشاره به اینکه جشن روپوش سفید شما مثل عمامه گذاری طلبه‌هاست تصریح کرد: عمامه نشان‌دهنده‌ی این نیست که خیلی ملا هستید اما نشان این است که به یک‌درجه‌ای رسیدید و می‌توانید کار خود را شروع کنید و این تازه شروع کار و تکلیف شما است.

وی بابیان اینکه به گفته‌ی بزرگان یکی از ملاک‌های توفیق، جلب رضایت مشتری است گفت: احترام به ارباب‌رجوع و بیماران را باید سرلوحه‌ی کار خود قرار دهید.

تقوی در پایان گفت: من به همگی خدا قوت می‌گویم و امیدوارم در ادامه‌ی راه و زندگی خود نیز موفق باشید.

تقوی

تعهد و اخلاق دو بال یک پزشک برای پرواز

غلام عباس مؤمنی رئیس بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس نیز در این مراسم گفت: برای پرواز یک پرنده دو بال لازم است. در پزشکی نیز تعهد و اخلاقیات به‌مثابه دو بال است.

وی افزود: باید قلب پزشک به قلب مریض وصل شود و اگر قلب پزشک به قلب بیمار متصل شد آن پزشک موفق است.

وی بابیان اینکه اخلاقیات امروزه کم‌رنگ شده است گفت: دانشجویان باید اخلاقیات را سرلوحه‌ی خود قرار دهند.

این مقام مسئول با تأکید بر مکلف شدن دانشجویان پزشکی به رعایت اخلاق حرفه‌ای و امانت‌داری در حفظ اسرار بیماران از دانشجویان خواست در مسیری که گام نهاده‌اند تمام توان خود را برای خدمت به مردم به‌کارگیرند و به تعهداتشان پایبند بمانند.

مؤمنی در پایان یادآور شد: پزشک‌ها با جان انسان‌ها سروکار دارند و آن‌ها را هم‌ردیف با انبیا می‌دانند پس لازم است این مسئله را درک کنید و تقوا سرلوحه‌ی کار خود قرار دهید.

مومنی

در ادامه از مالک آتش‌بر و فرید محمدی به‌عنوان دانشجویان برتر تجلیل شد؛ و به شکل نمادین دو تن از دانشجویان به روپوش سفید ملبس شدند.

به گزارش موج، این جلسه با ادای سوگند فارغ‌التحصیلان پزشکی ورودی 93 دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه