English

معاون استاندار ساراتوف روسیه عنوان کرد:

اعلام آمادگی همکاری ساراتوف روسیه با گیلان

معاون استاندار ساراتوف روسیه نسبت به توسعه روابط همه جانبه تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با استان گیلان و جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی همکاری ساراتوف روسیه با گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آلکسی استرلینکف امروز در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: هدف اصلی حضور ما در منطقه آزاد انزلی، افزایش سطح همکاری های تجاری بین 2 استان ساراتف در روسیه و گیلان در ایران است.

وی با یادآوری 26 میلیون دلار حجم مبادلات تجاری ساراتف با ایران طی سال گذشته افزود: در تلاش هستیم که مبادلات تجاری ساراتف با ایران و خصوصاً استان گیلان 2 برابر شود.

استرلینکف ادامه داد: محصولات کشاورزی مهمترین محصولاتی بود که از طریق ساراتف به جمهوری اسلامی ایران صادر شد و هیات همراه حاضر در این نشست، ارتباط تجاری خوبی با همتایان خود در ایران دارند.

وی با اشاره به لزوم توسعه روابط همه جانبه تاجران و بازرگانان 2 کشور تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه تجاری شناخته شده در جهان است و قصد داریم با پیشی گرفتن از رقیبان اروپایی، سطح همکاری را با این منطقه افزایش دهیم.

معاون استاندار ساراتوف با اشاره به سابقه روابط تجاری و اقتصادی این استان و گیلان گفت: در منطقه آزاد انزلی، تمامی زیرساخت های لازم برای ارتقاء سطح روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد ضمن آنکه تحقق این مهم، در سطح حاکمیتی بالاتری در روسیه تصمیم گیری شده است.

استرلینکف خاطرنشان کرد: نگاه ویژه ما برای توسعه روابط همه جانبه به منطقه آزاد انزلی است و با توجه به توسعه زیرساخت های این منطقه، امکان رشد مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی و گردشگری وجود دارد.

به گفته استرلینکف، ساراتوف یک منطقه اقتصادی و کشاورزی شناخته شده در روسیه است که در حوزه صنعتی نیز صنایع چندمنظوره در این استان مستقر بوده و با دارا بودن 20 دانشگاه معتبر، از قطب های علمی روسیه محسوب می شود.

اعلام  آمادگی پیرامون توسعه روابط اقتصادی و تجاری ساراتوف با منطقه آزاد انزلی

در ادامه این نشست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با اشاره به اینکه زیرساخت های این منطقه برای کار با روسیه طراحی شده، اظهار کرد: آمادگی لازم برای توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری و فراهم سازی شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران روسی در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

رضا مسرور منطقه آزاد انزلی را تنها منطقه آزاد شمال ایران عنوان و اضافه کرد: توسعه روابط همه جانبه با روسیه و کشورهای همجوار همواره مورد تاکید رئیس جمهوری ایران است و در همین راستا، مجتمع بندری کاسپین آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به ساخت سیلوها، مخازن سوخت و سردخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین افزود: زمینه های لازم برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران روسی در پروژه های مختلف منطقه آزاد انزلی وجود دارد و علاقه مندیم علاوه بر تامین نیازهای استان ساراتوف، نیازهای کشور خود را نیز از این استان تامین کنیم.

مسرور با اشاره به همکاری و ارتباط نزدیک تاجران ایران و روسی اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین، حجم مبادلات تجاری و اقتصادی بین 2 کشور بیش از پیش افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به وجود ظرفیت بورس کالا در این منطقه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عرضه محصولات کشاورزی و پتروشیمی از پتانسیل هایی است که می تواند در بورس کالاهای منطقه آزاد انزلی انجام شود.

گفتنی است؛ معاون استاندار ساراتوف و هیات همراه پس از بازدید از مجتمع بندری کاسپین، برای انجام سرمایه گذاری در 2 پست اسکله این مجتمع بندری ابراز تمایل کردند.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است و کشورهای حاشیه این دریا، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS ) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسه های مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

استان ساراتوف از بندرهای بزرگ کناره رودخانه ولگاست و طبق آمارها ، جمعیت آن در سال 2009 میلادی افزون بر 830 هزار نفر ثبت شده که بیشتر آن‌ها روس هستند اگرچه اقلیت بزرگی از تاتارها، اوکراینی‌ها و آلمانی‌ها نیز در آن زندگی می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی