English

با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه انجام شد؛

افتتاح مرکز درمان بیماری‌های ریوی در کرمانشاه/ رونمایی از ۵ داروی درمان هپاتیت و ایدز

وزیر بهداشت در سفر دوروزه خود به کرمانشاه تاکنون ضمن افتتاح مرکز درمان بیماری ریوی نسیم یعنی سل مقاوم به درمان، از پنج قلم داروی تولیدی در شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه که در درمان هپاتیت B و هپاتیت C و پیشگیری و درمان ایدز کاربرد دارند، رونمایی کرد.

افتتاح مرکز درمان بیماری‌های ریوی در کرمانشاه/ رونمایی از 5 داروی درمان هپاتیت و ایدز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی طی سفر دوروزه به کرمانشاه مرکز درمان بیماری‌های ریوی را افتتاح کرد.

گفتنی است که کار ساخت مرکز درمان بیماری‌های ریوی از سال 1394 با زیربنای 500 مترمربع و بیش از 2.5 میلیارد تومان اعتبار شروع‌شده است.

بر پایه این گزارش ظرفیت مرکز درمان بیماری‌های ریوی 10 تخت است و به‌عنوان چهارمین مرکز درمانی سل مقاوم به درمان کشور در غرب کشور محسوب می‌شود.

دارو

تولید 5 قلم داروی درمان هپاتیت و ایدز در کرمانشاه

شرکت باختر بیوشیمی نیز طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت از 5 قلم داروی درمان هپاتیت و ایدز رونمایی کرد.

گفتنی است که در شرکت باختر بیوشیمی در حال حاضر 150 قلم دارو تولید می‌شود که نیاز دارویی 14 استان را تحت پوشش قرار داده است و سه مورد از داروهایی که امروز با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد در پیشگیری و درمان ایدز کاربرد دارند و بخش دیگر آن در درمان هپاتیت B و هپاتیت C مؤثر است.

لازم به ذکر است که افتتاح مرکز درمان بیماری ریوی نسیم یعنی سل مقاوم به درمان و تولید پنج قلم داروی هپاتیت و ایدز در شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه گام مؤثری درروند رو به کاهش بیماری‌ها در غرب کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی