English

مشاور مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور در گفتگو با موج؛

مهمترین مشکل صنایع کوچک مفقود شدن زنجیره میان تولید و توزیع است/خوزستان از فعال ترین استان ها در حمایت از کالای ایرانی

مشاور مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور گفت: یکی از معضلات اصلی در کشور کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بوده که حمایت از کالای ایرانی می تواند آن را پوشش داده و جبران کند

مهمترین مشکل صنایع کوچک مفقود شدن  زنجیره میان تولید و توزیع  است/خوزستان از فعال ترین استان ها در حمایت از کالای ایرانی

افشین گنج بخشان مشاور مدیرعامل شهرک های صنعتی در گفتگو با خبرگزاری موج خوزستان، بیان کرد: خوزستان یکی از فعال ترین استان ها در زمینه حمایت از کالای ایرانی بوده و به دلیل اهمیت بالایی که دارد جزء سفرهای استانی ابتدایی ما بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات اصلی در کشور کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بوده که حمایت از کالای ایرانی می تواند آن را پوشش داده و جبران کند.

گنج بخشان با بیان اینکه یکسری اختیارات به شرکت های استانی داده شده تا به واحدهای تولیدی کمک کنند، یادآور شد: فقط شرکت شهرک های صنعتی استان نمی تواند همه مشکلات را حل کند بلکه نیازمند کمک و همدلی نهادها، استانداری، مردم و سرمایه گذاران بوده و همه باید در کنار شهرک های صنعتی باشند.

وی با بیان اینکه صنایع کمتر از ۱۰نفر صنایع خُرد، تعداد ۱۰ الی ۵۰ نفر صنایع کوچک، تعداد ۵۰ الی ۱۰۰نفر صنایع متوسط هستند، تصریح کرد: مشکلات تسهیلاتی و بانکی ، مشکلات اداری و همچنین مدیریتی در صنایع کوچک و متوسط وجود داشته که باید مرتفع شوند.

مشاور مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور با اظهار اینکه خوزستان قطب اقتصادی کشور است، گفت: خوزستان به دلیل اینکه از پتانسیل خوبی برخوردار بوده و یک استان فرهیخته و دانشگاهی با شرایط بسیار خوب است بدون شک مشکلات کمتری نسبت به سایر استان ها دارد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر توجه به صنابع کوچک، اظهار کرد: در دولت عزم حمایت از صنایع کوچک وجود داشته و ساختار شهرک های صنعتی بیشترین تمرکز را بر حمایت از این صنایع دارد.

گنج بخشان مهمترین مشکل صنایع کوچک را زنجیره مفقوده میان تولید و توزیع دانست و گفت: صنایع خرد، کوچک و متوسط عامل شناسایی خریدار ، عامل فروش و توزیع کننده محصولات خود نبوده و از دیگر مشکلات این صنایع می توان عدم وجود بازار ، کاهش نقدینگی، مسائل مالی و مالیات بر ارزش افزوده را نام برد.

 وی با بیان اینکه حدود یک هزار شهرک صنعتی در سطح کشور وجود دارد که حدود ۷۱ شهرک صنعتی در خوزستان است، افزود: شهرک ها و نواحی صنعتی با امتیازاتی اعم از معافیت های مالیاتی، وجود زیرساخت های مختلف و متنوع، آب ، برق، گاز، فاضلاب و سایر امکاناتی که برای سرمایه گذار فراهم کرده اند ، بدون شک بستر مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد می کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف امسال شهرک های صنعتی استفاده از ظرفیت ۱۵ کشور همسایه و منطقه است، بیان کرد: بحث صادرات در وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی دنبال شده و تمام تلاش بر افزایش تعداد محصولات صادراتی در ۱۵ کشور همسایه انجام گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه