English

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه اعلام کرد:

توسعه کشاورزی کرمانشاه در گروی اجرای سامانه سردسیری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اجرای سامانه سردسیری در کرمانشاه یکی از بهترین سیاست‌ها برای توسعه بخش کشاورزی است زیرا با آبی کردن مزارع می‌توان دشت‌های روانسر، کوزران، ماهیدشت و میان دربند را احیا کرد.

توسعه کشاورزی کرمانشاه در گروی اجرای سامانه سردسیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر شهبازی بابیان این مطلب که اجرای سامانه سردسیری باعث توسعه کشاورزی کرمانشاه می‌شود، افزود: اجرای سامانه سردسیری ضمن رونق کشاورزی، باعث ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر کشاورزان می‌گردد.

وی با اشاره به لزوم احداث سازه‌های حجمی توسط وزارت نیرو در نقاط تحویل آب به کشاورزان تصریح کرد: با داشتن حجمی از آب، می‌توان آسان‌تر و با مدیریت بیشتر آب را به مزارع وارد کرد و این مهم قطعاً در کنار تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر چاه‌های فاقد پروانه در سطح استان کرمانشاه امکان‌پذیر خواهد بود.

چاه‌های دیزلی کرمانشاه باید به‌سرعت برقی شوند

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه بابیان این مطلب که ۵۰ درصد چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری با موتور دیزل کار می‌کنند، افزود: باید این چاه‌ها برقی شده تا هزینه‌ها در این بخش کاهش یابد.

شهبازی با اشاره به تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بهروش‌های نوین آبیاری توسط سازمان جهاد کشاورزی جهت بهینه‌سازی مصرف آب، خاطرنشان ساخت: در صورت ایجاد هماهنگی‌های لازم توسط وزارت نیرو طرح آبیاری نوین قطره‌ای در سطح ملی جهت بهره‌برداری ارگان‌های نظامی، انتظامی، ادارات، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و... اجرایی می‌گردد.

آب رودخانه‌ها  در مسیر روش‌های نوین آبیاری

آب رودخانه‌ها را در مسیر روش‌های نوین آبیاری قرار دهیم

وی صدور مجوز بهره‌برداری از چشمه‌ها و رودخانه‌ها به‌منظور اجرای روش‌های نوین آبیاری به‌جای روش سنتی در کنار بهره‌مندی از عواید اجرای سامانه سردسیری را گامی مهم در راستای مدیریت بهینه مصرف آب عنوان کرد و گفت: در روش‌های سنتی راندمان آبیاری حدود ۲۸ درصد بوده اما در سیستم‌های نوین راندمان بهره بهره‌برداری از آب به ۶۵ تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه