English

برای گذر از کم آبی مدیریت فشار و توزیع عادلانه آب در شبکه توزیع آب بندرعباس اجرا می شود

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای هرمزگان گفت: برای گذر از تنش کمبود آب، با تقسیم بندی شهر بندرعباس به چهار زون، اقدام به مدیریت فشار و توزیع عادلانه آب در شبکه توزیع این شهر نموده ایم.

برای گذر از کم آبی مدیریت فشار و توزیع عادلانه آب در شبکه توزیع آب بندرعباس اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، علا امیریان نژاد در خصوص مدیریت فشار و توزیع عادلانه آب در شبکه توزیع آب بندرعباس، گفت: در حال حاضر حداقل نیاز آبی کلان شهر بندرعباس با جمعیت 692 هزار نفر، 2 هزار و 578 لیتر بر ثانیه است اما منابع تامین کننده فعلی آب یک هزار و 750 لیتر است که 828 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

وی افزود: منابع شهر بندرعباس شامل سد استقلال میناب، چاه قنات و زهکش سد شمیل و چاه های دشت شمیل و نیان است که  بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای استان، از ابتدای اردیبهشت ماه حداکثر میزان آب ارسالی به بندرعباس 1600 لیتر بر ثانیه و از تیر ماه تا پایان شهریور 1500 لیتر بر ثانیه خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه؛ با توجه به کمبود آب فعلی، آیا برنامه جیره بندی و یا نوبت بندی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر در شهر بندرعباس برنامه جیره بندی و یا نوبت بندی نداریم اما در صورت کاهش ظرفیت منابع این شهر تا تیرماه (به میزان 200 لیتر بر ثانیه طبق برنامه زمانبندی آب منطقه ای)، ناگزیر به اجرای برنامه نوبت بندی خواهیم بود. 

معاون نظارت بر بهره برداری آبفای استان در ادامه با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف و تقاضا، گفت: برای گذر از تنش کمبود آب، با تقسیم بندی شهر بندرعباس به چهار زون، اقدام به مدیریت فشار و توزیع عادلانه آب در شبکه توزیع این شهر نموده ایم.

وی جداسازی انشعابات فضای سبز شهر بندرعباس از آب شرب،قطع انشعابات غیرمجاز و  نصب ابزار کاهنده مصرف در مراکز آموزشی و عمومی را از دیگر اقدامات در دست اجرا اعلام کرد. 

پیش بینی منابع جایگزین برای تابستان 97

این مقام مسئول با اشاره به منابع جایگزین برای مواقع تنش در تابستان 97 ، اظهار داشت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته پیش بینی می شود فاز اول آب شیرین کن بندرعباس با ظرفیت 20000 مترمکعب در شبانه روز به عنوان یکی از منابع جایگزین وارد مدار بهره برداری شود.

وی افزود: همچنین اجاره چاه های کشاورزی، کف شکنی چاه های موجود و حفر و تجهیز چاه های جدید از دیگر اقدامات در حال انجام برای مقابله با تنش کم آبی در کلان شهر بندرعباس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه