English

ژئوپارک زنجیر ارتباط تاریخی و فرهنگی جوامع است

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشورگفت: ژئوپارک قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که به شبکه‌ی جهانی پارک‌های یونسکو پیوست.

ژئوپارک زنجیر ارتباط تاریخی و فرهنگی جوامع است

به گزارش خبرگزاری موج؛  مرتضی بانک در نخستین همایش بین المللی و کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در جزیره قشم ضمن خیرمقدم به مهمانان خارجی و همه‌ی مدعوین گفت: زمین میراثی از گذشته است و  میراثی ست که از ما برای آیندگان به‌جا می‌ماند.

وی افزود: ژئوپارک زنجیر ارتباط تاریخی و فرهنگی جوامع است و از این لحاظ بسیار اهمیت دارد.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: ژئوپارک قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که به شبکه‌ی جهانی پارک‌های یونسکو پیوست.

بانک با عنوان اینکه منطقه‌ی آزاد قشم با توسعه مفاهیم پایداری و گرامیداشت زمین و طبیعت توانست ژئوپارک قشم را به ثبت جانی برساند، تصریح کرد: محدودیت‌هایی که در بخش‌های دیگر کشور ممکن است وجود داشته باشد در مناطق آزاد وجود ندارد و این مناطق در کنار نقش پررنگشان در جوامع محلی می‌توانند

دبیر عالی مناطق آزاد کشور افزود: امیدواریم در سال 97 و ادامه‌ی آن بتوانیم ژئوپارک ملی جلفای ارس را در منطقه‌ی آزاد ارس به عضویت جهانی یونسکو درآوریم.

مشاور رئیس‌جمهور اعلام آمادگی کرد: در صیانت از ژئوپارک قشم تمام تلاش خود را مبذول و در توانمندسازی مدیریت منطقه‌ای کوشا باشد. همچنین همکاری با سازمان جهانی یونسکو را در دستور کار قرار داده و الگوی مناسبی برای توسعه سایر ژئوپارک ها در منطقه باشیم.

وی در پایان اعلام داشت: آماده‌ی همکاری با کشورهای آسیایی برای انتقال الگوی توسعه و نیز آماده ی همکاری با کشورهای عضو سازمان جهانی یونسکو و همچنین همکاری جهانی برای ژئوپلیسم و گردشگری جهانی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه