English

استاندار گیلان عنوان کرد:

تعریض محور آستارا - اردبیل در منطقه حیران به توسعه آستارا کمک می کند

استاندار گیلان با بیان اینکه اتصال ریلی و دریایی اثرات مثبت اقتصادی برای آستارا ایجاد خواهد کرد گفت: تعریض محور آستارا - اردبیل در منطقه حیران نیز می تواند به توسعه حمل و نقل ترکیبی کمک کند.

تعریض محور آستارا - اردبیل در منطقه حیران به توسعه آستارا کمک می کند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری روز شنبه در آئین بهره برداری از شناورهای لایروب و یدک کش در بندر آستارا با بیان این مطلب افزود: تحقق این مطالبات، نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.

استاندار گیلان افزود: اتصال ریلی و دریایی اثرات مثبت اقتصادی برای آستارا ایجاد خواهد کرد و تعریض محور آستارا - اردبیل در منطقه حیران نیز می تواند به توسعه حمل و نقل ترکیبی کمک کند.

کشاورزی، گردشگری و تجارت از محورهای اصلی توسعه گیلان است

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: کشاورزی، گردشگری و تجارت از محورهای اصلی توسعه گیلان است و شهرستان مرزی بندر آستارا برای دستیابی به این هدف ها، نقش اصلی ایفا می کند.

سالاری اظهار کرد : معافیت گمرکی و مالیاتی از مزایای مناطق ویژه اقتصادی است و کالاها در آن با صرفه جویی در هزینه و کاهش زمان اداری حمل و نقل می شود و باید از ظرفیت و مزیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا به درستی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بندر و راه آهن، اقتصاد آستارا را متحول خواهد کرد و این شهرستان نباید فقط به محل گذر کالاها تبدیل شود بلکه با رونق بخش های لجستیکی و پردازش کالا در آن، می توان ارزش افزوده و شغل ایجاد کرد.

بندر آستارا قابلیت تبدیل به بندر نسل سوم را دارد

سالاری ادامه داد: آستارا از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است و باید به گونه ای توسعه یابد که کسب و کارهای ایجاد شده در آن، به رفاه حال ساحل نشینان منجر شود.

وی گفت: بندر آستارا قابلیت تبدیل به بندر نسل سوم را دارد و باید زیرساخت های آن تکمیل شود و دولت در این راستا آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی است.

بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط است و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه