English

شهردارى هزینه جمع آورى زباله را به حداقل برساند/در بندرعباس تفکیک زباله انجام نمى شود

نائب رییس شورای شهر گفت: شهرداری باید با اتخاذ تدابیر فرهنگی به مقابله با تولید زباله بپردازد، تا هزینه های جمع آوری زباله به حداقل برسد و از طرفی بحث تفکیک زباله از مبدا را که بسیار حائز اهمیت است فرهنگ سازی کند.

شهردارى هزینه جمع آورى زباله را به حداقل برساند/در بندرعباس تفکیک زباله انجام نمى شود

به گزارش خبرگزاری موج؛ فیصل دانش در همایش روز جهانی زمین پاک گفت: باید پذیرفت که زمین این سیاره بی‌پناه، بعنوان ودیعه و میراث مشترک در اختیار بشر امروز قراردارد، لذا احترام به زمین، احترام به بشریت و احترام به کل هستی ست.

وی در ادامه افزود: متاسفانه بشر امروز زمین را زباله دان فرض کرده، و با رها کردن مواد و اجسام زائد خصوصا زباله های پلاستیکی، محیط زیست خودو آیندگان را آلوده می کند.

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل در زمین پاک نقش دارند تصریح کرد: مهمترین نکته در حفظ این میراث مشترک، پایان دادن به آلودگی های پلاستیکی است، و به همین دلیل شعار امسال یونسکو  «نه به پلاستیک» است

دانش با عنوان اینکه شعار نه به پلاستیک و صیانت از محیط زیست را نه در حد شعار ، بلکه  باید بصورت عملی و از خود شروع کرد افزود: در چنین روزی باید حس مسئولیت پذیری عمومی شهروندان را در قبال احترام به طبیعت و محیط زیست برانگیخت و عزم عمومی و البته جدی خود را در عملی کردن تعهدات در برابر این کره خاکی نشان داد.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: سرانه زباله در بندرعباس برای هر فرد در روز، ٨٠٠ گرم اعلام می‌شود که متاسفانه، این مقدار ٢٠٠ گرم بیشتر از استاندارد تولید زباله در شهرهای ساحلی مشابه دنیاست، که این مشکلی بزرگ است.

وی افزود: شهرداری باید با اتخاذ تدابیر فرهنگی به مقابله با تولید زباله بپردازد، تا هزینه های جمع آوری زباله به حداقل برسد و از طرفی بحث تفکیک زباله از مبدا را که بسیار حائز اهمیت است فرهنگ سازی کند.

نائب رییس شورای شهر بندرعباس در پایان از انجمن ها و موسسات مردم نهاد و تمام کسانی که در حمایت از محیط زیست تلاش می کنند قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه