English

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان:

شبکه کردستان هم اکنون مرجع دیگر استان‌هاست/کردستان سردمدار پوشش دیجیتال درکشور

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان اظهار داشت:شبکه کردستان هم اکنون مرجع دیگر استان‌هاست و مخاطبین بسیاری را هم در داخل و هم در خارج از استان جذب کرده است.

شبکه کردستان هم اکنون مرجع دیگر استان‌هاست/کردستان سردمدار پوشش دیجیتال درکشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ ابوالقاسم امان‌اللهی گفت:شبکه کردستان هم اکنون مرجع دیگر استان هاست.

وی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی واجتماعی مجلس شورای اسلامی در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شبکه کردستان هم اکنون مرجع دیگر استان‌هاست و مخاطبین بسیاری را هم در داخل و هم در خارج از استان جذب کرده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان، ناآشنایی به فرهنگ حاکم بر منطقه را عامل حرکت رسانه در یک فضای محدود دانست و افزود: این حرکت در جذب مخاطب موفق نخواهد بود.

امان‌اللهی افزود: اگر کارایی و قدرت رسانه و نیاز جامعه هدف را بشناسیم و با علم و آگاهی برنامه‌ریزی و عمل کنیم، بدون شک رسانه‌ای کارآمد و مخاطب پسند خواهیم داشت.

وی فرهنگ بکر کردستان را بستری برای موفقیت در حوزه نرم‌افزاری شبکه استانی برشمرد و گفت: از لحاظ پوشش دیجیتال در کشور هم مقام اول را داریم.

امان‌اللهی افزود: ۲۶۰ ایستگاه دیجیتال در استان وجود دارد که ۱۰ ایستگاه در مرکز شهرستان‌ها و ۳۰ ایستگاه در شهرهای کوچک و مابقی در روستاهاست که این نعمت رهاورد سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال ۸۸ است.

وی به وجود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نقطه کور در استان هم اشاره کرد و افزود: وجود این نقاط به خاطر موقعیت جغرافیایی استان است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان جولان ۴۰ شبکه برون مرزی در کردستان را تهدیدی برای این استان فرهنگی برشمرد و گفت: در کردستان بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح نیست و آنچه که وجود دارد مرز بین انقلابی و ضدانقلاب است.

 همه مسوولین این استان هم و غم خود را محرومیت‌زدایی و ایجاد همگرایی بین مردم و حاکمیت می‌دانند.

امان‌اللهی به آغاز فعالیت نهضت سریال‌سازی در صداوسیمای مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: سهم کردستان از این نهضت سه سریال فاخر سنجرخان، مستوره اردلان و امیرنظام گروسی است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان تاریخ این خطه از کشور را سرشار از فداکاری، ایثار و مجاهدت دانست و با اشاره به برخی جانفشانی‌های مردم در ۸ سال دفاع مقدس گفت: با وجود اینکه مردم این دیار وفاداری خود را به انقلاب ثابت کرده‌اند، اما از خدمات شایسته بی‌بهره هستند.

امان‌اللهی هشدار داد اگر برنامه ریزی اصولی برای رفع بیکاری و توجه ویژه برای برقراری عدالت اجتماعی در کردستان نشود، حفره‌های اقتصادی موجود، راه نفوذ دشمن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسائل و مشکلات اقتصادی کردستان حل نشود، مسائل و مشکلات فرهنگی قابل حل نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه