English

با حضور وزیر بهداشت رخ داد؛

موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران آغاز به کار کرد

موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران، با حضور وزیر بهداشت و به شیوه ویدئو کنفرانس آغاز به کار کرد.

موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در منطقه آزاد کیش همزمان با هفته ملی سلامت، با حضور وزیر بهداشت در کرج و همچنین حضور دکتر سید علی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و دکتر علی بهادرt رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جزیره کیش، به شیوه ویدئوکنفرانسt کار خود را آغاز کرد.

این پروژه، به صورت همزمان با 133 پروژه درمانی، 13 پروژه آموزشی، 601 پروژه بهداشتی و همچنین 17 پروژه دیگر نظیر پردیس دانشگاه، در کرج، جهرم، شهرکرد، هرمزگان و کیش، به شیوه ویدئوکنفرانس، افتتاح شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور که در کرج حضور داشت، در ارتباط ویدئو کنفرانس برای گشایش این پروژه‌ها، ضمن تشکر از تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای راه‌اندازی موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران، ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری این موسسه، بتوانیم با داشتن مدیرانی دانشمندتر و با فعالیت بیشتر در حوزه سلامت، به ارائه خدمات بهتر بپردازیم.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: امید است با فعالیت این موسسه بتوانیم در حوزه توسعه مدیریت منابع وزارت بهداشت، شاهد اقدامات مفیدتری از سوی مدیران باشیم.

پیچیدگی و حساسیت مدیریت در عرصه سلامت و اهمیت آموزش پویا

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه اهمیت موضوع نیروی انسانی و منابع انسانی در هر سازمانی به ویژه سازمان‌های دولتی، بر هیچ کس پوشیده نیست، تأکید کرد: مهمترین سرمایه هر سازمانی، نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی، پاینده، بالنده، توانا و ماهر باشد؛ می‌توان امیدوار بود که یک سازمان بالنده و موفق داشته باشیم.

سید علی صدرالسادات مدیران را پیشگامان هر سازمان خواند و افزود: بنابراین باید به آموزش مدیران توجه بیشتری شود و بستری فراهم شود تا مدیران بیش از پیش بتوانند توانمندی‌های خود را بروز دهند و خلاقیت داشته باشند؛ چرا که با استفاده از خلاقیت و توانمندی می‌توانند سازمانشان را به سمت جلو پیش ببرند.

وی با اشاره به مسئولیت وزارت بهداشت به عنوان سازمانی که تأمین سلامت و درمان را به عنوان حیطه‌ای حساس و پیچیده برعهده دارد، افزود: بنابراین، موضوع مدیریت نیز در وزارت بهداشت، بسیار پیچیده است و این وزارت خانه نیازمند مدیرانی توانمند خواهد بود.

صدرالسادات یادآور شد: این مهم انجام نمی‌شود مگر با مدیریت مدیرانی که با غلبه بر سختی‌ها و پیچیدگی‌ها بتوانند به سمت اهداف پیش روند.

او با بیان اینکه تنوع وظیفه و گستردگی و کمیت مدیریت وزارت بهداشت، موضوع مهم دیگری در حیطه مدیریتی سازمان است، تصریح کرد: برای اینکه مدیران بتوانند به وظیفه خود به درستی عمل کنند، باید توانمند باشند که تا کنون در این راستا فعالیت‌های بسیار خوبی در این وزارت خانه انجام گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا کنون همکاری‌هایی در داخل و خارج کشور با سازمان‌های بین‌المللی و دانشگاه‌های بزرگ کشور انجام شده است، تأکید کرد: هم‌اکنون هشت دانشکده مدیریت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هدف توانمندسازی مدیران، کار آموزش و تربیت دانش‌آموختگان، برای اداره بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی دکتر بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر محمدابراهیم انصاری لاری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و موافقت وزیر بهداشت؛ امروز شاهد راه اندازی موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران هستیم.

صدرالسادات ابراز امیدواری کرد که با تلاش اساتید و دست‌اندرکاران این موسسه و دانشگاه‌ها، بتوان برای توسعه و توانمندسازی مدیران و ارائه خدمات سلامت در کشور و عرصه‌های بین‌المللی اقدامات مفیدی انجام داد و بستری برای انجام کارهای حرفه‌ای در زمینه آموزش مدیران عرصه سلامت کشور و عرصه‌های بین‌المللی فراهم آورد.

هیچ سازمانی بدون آموزش مداوم، نمی‌تواند موفق باشد

علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین گشایش این پروژه‌ها، با بیان اینکه این دانشگاه از سال 1385کار آموزش آکادمیک را در جزیره کیش آغاز کرده است، گفت: از آن زمان تاکنون، هشت دوره دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی، در این جزیره زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تحصیل کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت امر آموزش، تلاش داشتیم تا این هدف متوقف نشود و بتوانیم آن را تداوم ببخشیم که با ایده وزارت بهداشت، این موسسه شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آموزش را مهمترین رکن هر سازمان برشمرد و اظهار داشت: با آموزش نیروی انسانی، اهداف و مأموریت‌های هر سازمان، به‌روزرسانی می‌شود و هیچ سازمانی بدون آموزش مداوم، نمی‌تواند موفق باشد.

بهادر بر همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تحقق اهداف این موسسه تأکید و ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی آن بتواند زمینه‌ساز پرورش مدیران موفق در عرصه سلامت کشور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه